نایب رئیس جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام گلستان گفت: برگزاری دوازدهمین جشنواره اقوام ایران زمین سبب توسعه گردشگری روستایی و بوم‌گردی استان گلستان شده است.

برگزاری جشنواره اقوام سبب توسعه گردشگری روستایی و بوم‌گردی گلستان شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد تجری شامگاه جمعه در حاشیه برگزاری جشنوره اقوام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور آشنایی مردم با صنایع دستی کشورهای دیگر غرفه‌ای برای اتباع خارجی در این جشنواره برای معرفی صنایع دستی کشور افغانستان در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام گلستان گفت: یکی از سیاست‌های جشنواره بین‌المللی اقوام جمع‌آوری همه ظرفیت‌های استان گلستان از اقوام و مذاهب مختلف در سطح کشور است. این سیاست سبب می‌شود تا مردم، گردشگران و علاقه‌مندان این ظرفیت‌ها را بشناسند.

وی افزود: یکی از بخش‌هایی که در استان به آن توجه نشده ظرفیت‌های گردشگری و اقامت‌گاه‌های روستایی و صنایع دستی موجود در این روستاها است. این جشنواره به روستائیان این فرصت را می‌دهد تا تولیدات یک ساله خود را در این جشنواره به فروش برسانند. این جشنواره در تبیین و ترویج گردشگری روستایی و بوم‌گردی تاثیر بسیاری دارد.

نایب رئیس جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام بیان کرد: جشنواره بعد از چندین سال برگزاری در گلستان به سطحی رسیده که باید برای بعد بین‌المللی آن برنامه‌ریزی کرد. حضور رسانه‌های خارجی و سفرا در این جشنواره عامل بسیار خوبی برای انعکاس ظرفیت‌های مختلف استان در سطح بین‌المللی است.

وی ادامه داد: وجود صنایع دستی، سوغات، آداب و رسوم و مراسم آیینی و موسیقی اقوام گوناگون علاوه بر اثرگذاری در توسعه گردشگری و درآمد پایدار استان، سبب شناخت بیشتر گردشگران خارجی و داخلی می‌شود.

تجری گفت: استقبال بی سابقه مردم در این جشنواره سبب می‌شود تا این جشنواره در سال‌های بعد با شرایط و زیرساخت بهتری به مردم ارائه شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار