رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه ارزش تولیدات صنعتی استان به ۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: میزان ارزش افزوده بخش صنعت در استان از ۴۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۰ به یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

افزایش ارزش تولیدات صنعتی گلستان به ۷ هزار میلیارد تومان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسینقلی قوانلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تا پایان امسال بنا داریم ۸ هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت استان ایجاد کنیم.

وی افزود: تاکنون بیش از ۵ هزار و یکصد شغل که اغلب در بخش اصناف ایجاد شده، در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یادآور شد: سال گذشته از ۲۱ هزار شغلی که در گلستان ایجاد شد ۶ هزار و ۸۱۲ شغل در بخش‌های مرتبط با حوزه صنعت بود.

وی در ادامه به رشد صادراتی استان هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۰۰ میلیون دلار محصول از گلستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۹۷ درصد و ارزش دلاری ۶۶ درصد رشد پیدا کرده است.

قوانلو به رشد برخی شاخص‌های حوزه صنعت در استان اشاره کرد و افزود: میزان ارزش افزوده بخش صنعت در استان از ۴۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۰ به یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: همچنین ارزش تولیدات صنعتی استان نیز تا پایان سال گذشته به ۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درباره رشد سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در بخش صنعت انجام شده است. برآوردها نشان می‌دهد حجم سرمایه‌گذاری صنعتی تا پایان امسال در استان به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار