فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه سپاه برای تکمیل سدنرماب عزمی جدی و محکم دارد، گفت: در روزهای آینده نشستی با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) خواهم داشت و تلاش می‌کنم پروژه سدنرماب سریعتر دنبال شود.

عزم جدی سپاه برای تکمیل سد نرماب؛ ۵۲۰ هزار نفر از آب شرب برخوردار می‎شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سردار حسین معروفی شامگاه یکشنبه با گرامیداشت ۵ آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفان اظهارداشت: برنامه‌های هفته بسیج امسال از ۲۹ آبان آغاز شد که تا ۶ آذر ادامه خواهد داشت. در این مدت ۸۵۳ برنامه در سراسر استان به اجرا درآمد که حدود ۳۰ برنامه دارای ویژگی‌های برجسته‌ای است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در هفته بسیج گفت: ارائه خدمات درمانی از سوی ۴۰ پزشک در ۴۰ مسجد، نشست ستارگان مساجد و محراب، راه‌اندازی پویش « بسیج، کوبنده تحریم ها»، اعزام ۴۰ گروه جهادی به مناطق محروم، برگزاری همایش وحدت محمدی و انسجام فاطمی در بندرترکمن و افتتاح ۱۶ پروژه محرومیت‌زدایی بخشی از این برنامه‌ها و اقدامات بود.

فرمانده سپاه نینوا استان با اشاره به اجرای طرح همگام با کشاورز در روستاها بیان داشت: نخستین مرحله این طرح در بیش از ۲۵۰ روستا اجرا شد. ما در این طرح به دنبال علمی کردن کشاورزی هستیم تا باتوجه به کمبود منابع آبی در استان، معیشت مردم روستایی با مشکل روبه رو نشود. در هفته بسیج امسال نیز همایش خشکه‌کاری برنج، چالش‌ها و راهکارها با همین رویکرد در شهرستان کردکوی برگزار شد.

وی به افتتاح ۲۷ طرح عمرانی بسیج در این هفته اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها شامل حوزه مقاومت و سوله‌های ورزشی است. در این هفته ۲ سوله ورزشی ۹ دی و ۲ سوله ورزشی صالحین افتتاح شده است که تمام این فضاها باید برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در اختیار مردم قرار بگیرد. ما در استان ۸۰ سوله ورزشی داریم که تعدادی داخل سپاه واقع شده‌اند، با اینحال باید در آنها به روی مردم باز باشد.

سردار معروفی ۵ آذر، روزملی گرگان را هم گرامی‌داشت و خاطرنشان کرد: در ۵ آذر سال ۵۷ مردم گرگان ۱۴ شهید تقدیم انقلاب کردند که نشان از ولایتمداری و اهل‌بیتی بودن این مردم بوده؛ برای امروز برنامه‌های محوری پیش‌بینی شده است. تجمع بزرگ بسیجیان تحت عنوان حماسه حضور در مصلی وحدت گرگان و همایش تجلیل از خانواده‌های شهدای ۵ آذر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

وی به افتتاح بیمارستان صحرایی در روستای " کرند" اشاره و اعلام کرد: این بیمارستان به مدت ۳ روز برای خدمات رسانی به مردم مناطق مرزی استان برپا می‌شود. در این مدت متخصصان اطفال، پوست، چشم، مغز و اعصاب، روانپزشک، جراح، متخصص بیماری‌های عفونی و غیره به مردم خدمت می‌کنند. هماهنگی لازم در مورد جراحی‌های احتمالی و خدمات بستری با بیمارستان‌های شرق استان انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم در این مدت حدود ۶ هزار نفر به صورت رایگان ویزیت شوند.

فرمانده سپاه نینوا استان در ادامه مکتبی بودن، مردمی بودن و انقلابی بودن را از ویژگی‌های بسیج برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی‌ها تلاش می‌کنند تا بسیج را یک سازمان نظامی معرفی کنند در حالیکه اینگونه نیست. بسیج و سپاه از هم جدا نیستند. همانطور که سپاه برآمده از متن مردم است بسیج هم از مردم، با مردم و برای مردم است.

وی منطق بسیج را بن‌بست شکنی دانست و گفت: منطق بسیج براساس قرآن و سیره اهل بیت (ع) است. این نیروی عظیم مردمی هرجا که ورود کند، گره‌ها باز می‌شود.

سردار معروفی نقش بسیج در دوران دفاع مقدس را برجسته و مهم خواند و گفت: بیشترین تعداد جانبازان و شهدای ما در دوران جنگ تحمیلی از نیروهای بسیجی هستند که حتی ما این جنگ نابرابر را به واسطه حضور آنان پیروز شدیم. در دوران سازندگی، مقابله با فتنه‌ها، تلاش برای تحقق اقتصادمقاومتی، محرومیت‌زدایی و غیره نیز بسیج همیشه اثرگذار و نقش‌آفرین بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج خود را فدایی انقلاب می‌داند، اظهارداشت: همه ما باید فدای انقلاب شویم نه اینکه انقلاب را برای خود فدا کنیم. این نوع تفکر در بسیج ریشه دارد و آن را به بروز و ظهور رسانده است. بسیج و همه ما برای آبرو و عزت ملت ایران و حکومت اسلام فدا خواهیم شد.

وی ادامه داد: بسیج متعلق به هیچ حزب و گروهی نیست بلکه متعلق و برخاسته از متن مردم است. بسیج جامع الاطراف بوده و گوش به فرمان امام انقلاب است و در این راه با هیچ کسی تعارف ندارد.

فرمانده سپاه نینوا استان در بخش دیگر سخنان خود به اعزام گروه‌های جهادی و اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: در رزمایش اقتدار عاشوراییان ۳۰۰ گروه جهادی و در هفته بسیج نیز ۲۵۰ گروه جهادی به مناطق محروم و کم‌برخوردار اعزام شدند. همچنین ۴۰ عرصه اقتصادمقاومتی را با پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات فعال کرده‌ایم. افزون براین طبق تفاهمنامه‌ای که با کمیته امداد امام خمینی (ره) داریم ۲ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان در استان ساخته می‌شود.

وی با اشاره به ورود مجموعه سپاه به طرح‌های بزرگ عمرانی در استان افزود: پروژه‌هایی مانند سد نرماب و تامین زیرساخت‌های منطقه آزاد، کارهای بزرگ، ثروت‌آفرین و اشتغالزا است اما نیاز به زمان دارد.این خلا زمانی را با پروژه‌های اقتصادمقاومتی که زودبازده هستند، رفع می‌کنیم.

سردار معروفی با بیان اینکه سپاه برای تکمیل سدنرماب عزمی جدی و محکم دارد، گفت: در روزهای آینده نشستی با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) خواهم داشت و تلاش می‌کنم پروژه سدنرماب سریعتر دنبال شود. این سد می‌تواند آب شرب ۵۲۰ هزار نفر را در ۴ شهر و ۱۳۰ روستا فراهم کند.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار