فرمانده یگان حفاظت از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

فرمانده یگان حفاظت از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال از ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار صندوق توسعه ملی برای این سازمان، به بخش حفاظت و مراقبت از جنگل‌ها اختصاص دارد است.

۱۵۰ میلیارد ریال به حفاظت و مراقبت از جنگل‌ها اختصاص یافت/ آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور ۳۷ درصد کاهش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ قاسم سبزعلی در دومین گردهمایی حریق جنگل‌های شمال کشور به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اظهار کرد: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور در نیمسال نخست ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشت ۳۷ درصد کاهش یافت.

وی تصریح کرد: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور در نیمسال نخست ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد کاهش یافت.

فرمانده یگان حفاظت از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه چالش‌های جدی در حوزه آب، خاک، وهوا داریم، برای رسیدن به هدف اصلی‌مان حفاطت از جنگل‌ها و مراتع هدف‌گذاری و آسیب‌شناسی داشته باشیم و با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح به نتیجه مطلوب برسیم.

سبزعلی ادامه داد: با داشتن انسجام بین‌بخشی می‌توان شاهد کاهش تخریب و آسیب به عرصه‌های ملی باشیم‌.

فرمانده یگان حفاظت از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال از ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار صندوق توسعه ملی برای این سازمان، به بخش حفاظت و مراقبت از جنگل‌ها اختصاص دارد است.

وی افزود: با تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی به بخش حفاطت و مراقبت از جنگل‌ها برای افزایش دکل‌های دیدبانی، پیش‌بینی و پیشگیری از حریق‌های جنگل‌ها و مراتع، ذخایر آبی، گشت و مراقبت از جنگل‌ها و مرتع، افزایش پهبادهاو تجهیز کردن ارتباطات رادیویی برنامه‌ریزی می‌شود.

سبزعلی تاکید کرد: دست‌اندازی حاشیه‌نشینان جنگل‌ها به عرصه‌های طبیعی به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی این مردم هست که با فرهنگ‌سازی و توانمندسازی جوامع محلی و مشارکت مردم این مشکل برطرف می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: لایحه حمایت از جنگلبانان و محیطبانان به مجلس ارائه شده و انشالا هر چه سریع‌تر به نتیجه خواهد رسید.

سبزعلی یادآور شد: بهره‌گیری از حضور مردم، آموزش و آگاه‌سازی همه مردم مهمترین ضرورت در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی کشور است.

انتهای پیام/ روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان

ارسال نظر

آخرین اخبار