#بازى_سازش

نماینده مردم تربت حیدریه گفت: طبق خواسته آمریکا ما باید غرق در نظام لیبرال دموکراسی غرب شده و بخشی از پازل آن ها بشویم، غیر ممکن است و ما نمی توانیم همچنین طرحی را در حوزه مذاکره با آمریکا متصور بشویم .

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس در گفت و گو با ثامن پرس: آمریکا می خواهد ما غرق در نظام لیبرال دموکراسی غرب شده و بخشی از پازل آن ها بشویم/آمریکا با فشار می خواهد از مسیر انقلاب اسلامی دست برداریم/ مذاکره با آمریکا نتیجه ای نخواهد داشت

سعید باستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ثامن پرس در پاسخ به این سوال که چرا عده ای از جریان های سیاسی در داخل کشور علیرغم دور جدید تحریم ها علیه کشورمان از سوی آمریکا خواهان مذاکره مجدد با این کشورهستند؟ اظهار کرد: سوال این است که ما با آمریکا بر سر چه مسائلی می خواهیم مذاکره کنیم و عموما چه انتظاری ما داریم و چه انتظاری آن ها از ما دارند؟ طبیعتا آمریکا به دنبال این است که فشار بر روی ایران وارد کند و اولویت کاری آن ها همین باشد، لذا این فشار تا جایی وارد می شود که در انتها از مسیر انقلاب اسلامی دست برداریم.

وی افزود: اگر بخواهیم ورود پیدا کنیم و به خواسته های آمریکا تن بدهیم طبیعتا انتهای این مسیر مشخص است، بنابر این مذاکره با آمریکا نتیجه ای نخواهد داشت.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از تعامل با آمریکا چیزی نصیب ما نخواهد شد، ما یک مسیری داریم که بر اساس آن انقلاب کردیم و دارای بنیان های اعتقادی و ایدئولوژیک هستیم که این را آمریکا قبول ندارد، لذا خواسته نهایی آمریکا این است که ایران یک سری از تعاملات جهانی را به رسمیت بشناسد، سوال است آیا می توانیم یک روزی رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت بشناسیم؟ باید گفت آمریکا به دنبال این است که وجود ایدئولوژی بر مبنای اسلام را در کشور تحلیل کند و می خواهد اینطور القا کند که این مهم شکست خورده است.

گرمابی تصریح کرد: باید گفت این جایگاهی در مناسبات جهانی ندارد و طبق خواسته آن ها باید غرق در نظام لیبرال دموکراسی غرب شده و بخشی از پازل آن ها بشویم، غیر ممکن است و ما نمی توانیم همچنین طرحی را در حوزه مذاکره با آمریکا متصور بشویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح سازش با آمریکا با تعابیری همچون تعامل به نوعی عدم توجه به ظرفیت های درونی و سیاست های درون زا به ویژه اقتصاد مقاومتی نیست؟ بیان کرد: اقتصاد مقاومتی را نتوانسته ایم درست تحلیل، تبیین و اجرا کنیم، لذا باید گفت ساختار درون کشور به لحاظ ساختار اجرایی مقایر با تحقق این مسئله است .

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در این چند سالی که با محور اقتصادی شعارسال ها از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است معتقد هستم آن چنان باید و شاید روند رو به رشدی در حوزه اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است، لذا اگر مسئولین در حاکمیت و نهادهای انقلابی و قوه های مجریه ، مقننه و قضاییه با جان و دل اقتصاد مقاومتی را درک کنند آنگاه می توانند آن را اجرا کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار