مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۵هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش صادرات کشور پرداخت شده است.

پرداخت ۵۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صادرکنندگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی صالح‌آبادی شامگاه دوشنبه در جلسه با بازرگانان و فعالان اقتصادی استان گلستان اظهارداشت: امسال بیش از ۴۵هزار میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان پرداخت شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: همچنین  بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هم از صندوق توسعه ملی برای توسعه صادراتی کشور در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به استفاده از روش‌های جدید برای پرداخت تسهیلات گفت: تسهیلات با نرخ‌های ترجیحی در اختیار صادر کنندگان قرار داده می‌شود و در این مورد هم تجدید ارزیابی در وثیقه‌ها صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر استفاده از وثیقه‌ها، روش دیگر رتبه اعتباری شرکت‌ها وبنگاه‌های اقتصادی است که بر مبنای آن به شرکت‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود.

صالح‌آبادی با اشاره به وضعیت مناسب صادرات استان گلستان گفت: این استان ظرفیت‌های زیادی در بخش صادرات دارد واز ابتدای سال بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار صادرات در استان داشته‌ایم که پیش‌بینی می‌شود این حجم تا پایان سال به  ۳۰۰میلیارد دلار برسد.

وی با بیان اینکه افزایش تسهیلات پرداختی سبب افزایش صادرات از استان می‌شود، افزود: این تسهیلات از منابع ملی در اختیار صادرکنندگان گلستانی قرار می‌گیرد تا از نقدینگی موردنیاز برای تأمین سرمایه درگردش برخوردار شوند.

صالح‌آبادی درباره محدودیت دسترسی تجار ایرانی به سوئیفت اظهارداشت: محدودیت ایجاد شده است اما ما در سال‌های ۹۰ و۹۱ هم با مشکل تحریم مواجه شده بودیم که با استفاده از روش‌های جایگزین مشکلات را برطرف کردیم.

وی بیان داشت: در روش استفاده از سوئیفت منابع مالی کنترل می‌شوند ولی این روش که از ظرفیت کشورها و شرکای خود استفاده می‌کنیم تا در بحث نقل وانتقال مشکلی نداشته باشیم؛ قابل ردیابی نیست.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار