در جلسه فرمانداری گنبدکاووس:

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از برخی تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی در سال‌های اخیر، گفت: این تلاش‌ها اصلا متناسب با انتظارات مردم گنبدکاووس نیست و مسوولان این دانشگاه باید پاسخگو باشند.

گلایه شدید نماینده گنبدکاووس از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان/ یک میلیون نفر در شرق گلستان چشم انتظار مرکز «آنژیوگرافی» گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ گنبدکاووس یکی از شهرستان‌های محوری و تاثیرگذار در معادلات استان گلستان در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان است به شکلی که با دارا بودن چندین بیمارستان و مرکز درمانی و بهداشتی به نوعی قطب شرق استان در این حوزه به شمار می‌رود.

با توجه به اینکه در منطقه شرق استان گلستان بالغ بر هفت شهرستان کوچک و بزرگ به دلیل فقدان مراکر درمانی و بیمارستان کافی و حضور متخصص و فوق تخصص متناسب با حجم و تنوع بیماری‌ها سرریز بیماران خود را راهی شهرستان گنبدکاووس می‌کنند شرایط خاصی در بیمارستان‌های این شهرستان حاکم است که شلوغی و ازدحام در کنار عدم امکان دسته‌بندی و دریافت یک آمار دقیق شهرستانی یکی از این مسائل است.

پس از حضور عبدالرضا فاضل در راس دانشگاه علوم پزشکی و مصاحبه‌های نخست وی در مسند رئیس این دانشگاه امیدها برای نگاه متوازن و جبران عقب‌ماندگی‌های بهداشتی و درمانی در شرق استان زنده شد که البته در ابتدا نیز بخشی از آن محقق شد اما رفته رفته و با گذشت زمان در کنار فشارهای رسانه‌ای و سیاسی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان این نگاه کمرنگ و کمرنگ‌تر شد تا بار دیگر گنبدکاووس از توجهات و نگاه‌های متوازن دور بماند.

همین موضوع دلیلی شد برای انتقادات شدید قره‌جه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان که البته در فضایی صمیمی بیان و مطالبه شد.

*خطرات جانی بیماران با تاخیر در افتتاح مرکز شبانه روزی «کرند»

قره‌جه طیار امروز در دیدار با عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان که در فرمانداری گنبدکاووس رخ داد با اشاره به اینکه ما از زحمات دانشگاه علوم پزشکی و رئیس آن در طی سال‌های اخیر تشکر می‌کنیم، اظهار کرد: ولی معتقد هستیم این فعالیت‌ها و همراهی‌ها در اندازه‌ای که در شان و خور شهرستانی همچون گنبدکاووس باشد، نیست.

وی با بیان اینکه امروز به دلیل فقدان مرکز درمانی دائمی در منطقه «کرند» بسیاری از بیماران با مشکلات جدی و حتی خطرات جانی مواجه می‌شوند، افزود: در منطقه کرند فاصله تا نخستین بیمارستان ۱۵۰ کیلومتر است که به دلیل دوری و بعد مسافت بارها بیمارانی در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرار بود دو دستگاه سی‌تی‌اسکن به گنبدکاووس اعطا شود که متاسفانه ماه‌هاست این وعده عملی نشده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) نیز بدون نتیجه باقی مانده است.

طیار با تاکید بر اینکه بالغ بر یک میلیون نفر در شرق استان گلستان از نعمت مرکز آنژیوگرافی محروم هستند، ادامه داد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان لازم است که حضور خود در شرق استان به ویژه گنبدکاووس را افزایش داده و به مسائل این منطقه رسیدگی بیشتری کنند.

*برخی بیمارستان‌ها و بخش‌های بیمارستانی گنبدکاووس بسیار شلوغ است

وی با بیان اینکه برخی بیمارستان‌ها و بخش‌های بیمارستانی گنبدکاووس بسیار شلوغ است، تصریح کرد: به طور مثال یک روز بعد از نماز صبح بنده برای بازدید به بیمارستان آیت‌الله طالقانی گنبدکاووس رفتم که با صف طولانی مردم در سرمای هوا بیرون از بیمارستان مواجه شدم که گویا یکی از دلایل باز نشدن بخش آزمایشگاه قبل از ساعتی خاص بوده است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان باید پاسخگوی مردم باشند، اضافه کرد: گنبدکاووس باید در بخش بهداشت و درمان چه در حوزه عمرانی و چه در تجهیزات بیمارستانی با توسعه مواجه شود.

طیار با تاکید بر اینکه ما نمایندگان موظف هستیم که دغدغه‌ها و مطالبات مردم را به مدیران و مسوولان شهرستانی و استانی تذکر دهیم، افزود: این به معنای نادیده گرفتن زحمات و تلاش‌های این عزیزان در بخش‌های مختلف نیست اما انتظار ما نگاه متوازن و متناسب با شان مردم گنبدکاووس در همه حوزه‌هاست.

انتهای پیام/ فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار