آئین افتتاحیه هفتمین دوره طرح ملی دادرس در گلستان برگزار شد.

آئین افتتاحیه هفتمین دوره طرح ملی دادرس در گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ آئین افتتاحیه هفتمین دوره طرح ملی دادرس، ظهر دوشنبه در شهرستان کلاله با حضور سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گلستان و مسئولان جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش کلاله در مدرسه منتخب استانی (دبیرستان نمونه دولتی بنت الهدی صدر) که حائز کسب رتبه برتر در ششمین دوره المپیاد آماده کشوری شده بود، برگزار شد.

سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گلستان در این مراسم اظهار کرد: این طرح برای هفتمین سال متوالی در سراسر کشور در حال اجرا است.

فوژان طبسی افزود: هدف از برگزاری این طرح، تعلیم و تربیت دانش آموزان، بالا بردن سطح آمادگی آن‌ها در مقابل حوادث مختلف، آموزش و تقویت مهارت‌های خودامدادی و دگر امدادی آنان در مدارس است.

طبسی ادامه داد: «حادثه خبر نمی کند»، شاید یک زلزله اتفاق بیفتد و ما در حین بروز زلزله در کلاس مدرسه حضور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اهمیت اجرایی و عملیاتی شدن این طرح برای ما مشخص می‌کند تا در چنین مواقعی چه واکنشی باید نشان بدهیم که نه تنها خود دچار آسیب نشویم بلکه بتوانیم از آسیب های احتمالی به همنوعانمان بکاهیم.

طبسی در ادامه افزود: طبق تعریف جدید سازمان یونسکو، سواد علاوه بر خواندن، نوشتن و یادگیری زبان انگلیسی، مستلزم کسب یک مهارت و به کارگیری آن در زندگی خویش اعلام کرد و این می طلبد که دانش آموزان علاوه بر دروس خود، یادگیری مهارت های امدادی را یک ضرورت بر خود دانسته تا در کاهش آسیب و خسارت های جانی در هنگام بروز حوادث گامی موثر برداشته شود.

در ادامه رئیس آموزش و پرورش شهرستان کلاله بر ضرورت اجرای این طرح در مدارس تأکید کرد و گفت: یکی از بحث هایی که همواره باید به آن توجه کرد طرح دادرس است و دانش آموزان علاوه بر یادگیری این مهارت، باید در بحث امورات فرهنگی در بین همسالان و دیگر دانش آموزان اقدام کنند.پ

در پایان از مسئولان آموزش و پرورش شهرستان، مدیر و معاونان مدرسه و مربیان طرح دادرس و اعضای تیم دادرس سال گذشته که موفق به کسب رتبه سوم کشوری در المپیاد آماده، شده بودند، تقدیر شد.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار