استاندار گلستان به جلسه هفته آینده با وزیر نفت اشاره کرد و گفت: در این جلسه مجمع نمایندگان استان حضور خواهند داشت تا موضوع پتروشیمی را پیگیری کنیم. در ۶ ماه اخیر ۳ سرمایه‌گذار و حتی ۲ وزارتخانه پای کار آمدند تا بتوانیم این پروژه را جمع کنیم.

 پرونده پتروشیمی گلستان روی میز وزیر نفت/ ۳ سرمایه‌گذار و ‌۲ وزارتخانه پای کار آمدند

به گزارش گلستان 24 ؛ سیدمناف هاشمی امروز در جلسه شورای اداری استان با قدردانی از زحمت‌های معاونان اقتصادی و سیاسی و امنیتی استانداری گلستان که به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان، از سمت‌های خود کنار رفتند، اظهارداشت: شاید بی‌مهری‌ها و حتی بی‌اخلاقی‌هایی به معاون سیاسی و امنیتی استاندار شده باشد که وی با سعه صدر با این مسائل برخورد کرد. طهماسبی، انسانی دلسوز است و برای همین از این بی‌اخلاقی‌ها خسته نمی‌شود. از ظرفیت وی در آینده به عنوان مشاور استاندار بهره خواهم گرفت. معاون اقتصادی استان هم با اینکه چندماه بیشتر به مردم خدمت نکرد اما جزو نخبگان و صاحب‌نظران در سازمان برنامه و بودجه کشور است و باید از زحمت‌های آنان قدردانی کرد.

 

وی با انتقاد از برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: من می‌توانم در همین جلسه 3 مدیر پرتلاش و موفق و همچنین 3 مدیر ضعیف را معرفی کنم، اما به دلیل رعایت مسائل اخلاقی از این کار می‌گذرم. همه ما باید توجه داشته باشیم هر وقت اثرگذاری لازم را نداشتیم، از صندلی‌هایی که به عنوان امانت در اختیار ما قرار گرفته است، خداحافظی کنیم.

 

استاندار با بیان اینکه گلستان، استان اقوام و مذاهب است، اظهارداشت: شاید برخی معتقد باشند گلستان استانی کم‌جمعیت و کوچک است و شاید در حد یک منطقه از تهران وسعت و جمعیت داشته باشد؛ اما اینجا استان اقوام و مذاهب است. ما در انتخاب‌ فرمانداران و مدیران با سختی خاص خودش مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه رویکرد تک بعدی نمی‌تواند منجر به توسعه استان شود، خاطرنشان کرد: تا زمانی که مسائل سیاسی حل نشود و امنیت حاکم نباشد، مسائل اقتصادی هم به ظرفیت نمی‌رسد.

هاشمی با بیان اینکه نگاه ما در حوزه عمرانی و اجرای پروژه‌های بزرگ نباید به منابع استانی باشد، گفت: در لایحه بودجه امسال برای سد نرماب 30 میلیارد تومان بودجه مصوب شد اما با پیگیری‌های انجام شده الان این رقم به 100 میلیارد تومان افزایش یافته است. همچنین برای زهکشی اراضی اولویت‌دار نیز سال گذشته 40 میلیارد تومان بودجه داشتیم که الان به 86 میلیارد تومان رسید.

وی افزود: اعتبارات راهداری استان نیز از 10 میلیارد تومان امسال به 50 میلیارد تومان افزایش یافت. از 13 ماه قبل تلاش‌های مدیران بیشتر شد و دو ماه قبل، پیش از حادثه ناگوار تصادف و درگذشت رئیس و معاون سازمان تأمین اجتماعی؛ 20 میلیارد تومان اعتبار برای ایمن‌سازی 20 تقاطع استان به تصویب رسید.

استاندار ادامه داد: پروژه‌هایی مانند لایروبی کانال‌های خوزینی و چاپقلی برای نجات خلیج گرگان، طرح گردشگری آشوراده، پسماند و موزه شهدا در بودجه 98 دارای ردیف‌های اعتباری ملی شدند.

هاشمی به جلسه هفته آینده با وزیر نفت اشاره کرد و گفت: در این جلسه مجمع نمایندگان استان حضور خواهند داشت تا موضوع پتروشیمی را پیگیری کنیم. در 6 ماه اخیر سرمایه‌گذاران و حتی 2 وزارتخانه پای کار آمدند تا بتوانیم این پروژه را جمع کنیم.

وی درباره وضعیت اشتغال استان گفت: از 20 هزار شغلی که به استان ابلاغ شده بود تاکنون 18 هزار و 957 شغل در استان ایجاد شده که بیش از 90 درصد تعهدات استان محقق شده است. اما چون می‌دانستیم امسال اعتبارات بیشتری داریم ایجاد 30 هزار شغل را در دستور کار قرار دادیم که تاکنون 67 درصد برنامه استانی ما تحقق پیدا کرده است.

هاشمی افزود: هنوز برخی از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان متوجه نیستند که ما آمار اشتغال استان را روزانه رصد می‌کنیم.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه گردشگری آشوراده بیان داشت: این پروژه پس از سال‌ها کلنگ‌زنی شد. 12 مجوز آن در 15 ماه گذشته گرفته شد و 12 کمیسیون تخصصی درباره آن نظر دادند. برخی فکر می‌کنند فقط نظر آنان باید ملاک قرار بگیرد. اینکه یک کارشناس یا دستگاه نظارتی از طرح خوشش نمی‌آید نباید خدشه‌ای به آن وارد کنند. نباید به گونه‌ای اقدام شود که از استان پالس‌های منفی بفرستیم و افکار عمومی و استان همسایه را علیه طرح بسیج کنیم.

انتهای پیام/ش

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار