استاندار گلستان گفت: در سفر اخیر وزیر کشور پیگیری و حل مشکلات مربوط به پروژه پتروشیمی استان که ۱۲ سال است بلاتکلیف مانده را درخواست کردیم و معاونت اقتصادی این وزارتخانه پیگیر حل مسائل مربوط به این پروژه است.

وزارت کشور پیگیر حل مشکل پتروشیمی ‌گلستان شد

به گزارش گلستان 24 ؛ سیدمناف هاشمی در نوزدهمین جشنواره شهید رجایی، یکی از دغدغه‌های مهم در استان را تعیین تکلیف پروژه 12 ساله پتروشیمی برشمرد و اظهارداشت: اگر این وضعیت این پروژه در 12 سال گذشته پیگیری می‌شد، زودتر از این‌ها به نتیجه می‌رسید.

وی افزود: باید با مردم صادق باشیم و اگر عرضه و توان انجام کاری را نداریم و یا اینکه با شکست مواجه شده‌ایم باید این مسائل را صادقانه به مردم بگوییم و پول آنان را برگردانیم.

استاندار گلستان با اشاره به ورود معاونت اقتصادی وزارت کشور به موضوع پروژه پتروشیمی استان بیان داشت: در سفر اخیر وزیر کشور به استان درخواست پیگیری و حل و فصل مشکل پتروشیمی استان را داشتیم که معاونت اقتصادی وزارت کشور، مسئول پیگیری آن شد. در چندماه اخیر جلسات خوبی برگزار شده و تا به نتیجه رسیدن، این پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه استان گلستان دارای عقب‌افتادگی‌های تاریخی و طولانی است، گفت: وضعیت این استان در شاخص‌های توسعه حتی نسبت به استان‌های همجوارش، مورد قبول نیست.

هاشمی افزود: باید تلاش کنیم تا سرمایه‌گذاری‌های یکهزار میلیارد تومانی در این استان به 2 تا 3 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند تا بتوانیم بخشی از این محرومیت‌ها و عقب‌افتادگی‌ها را جبران کنیم.

14 دستگاه اجرایی در ارزیابی جشنواره شهید رجایی شرکت نکردند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان هم در این جشنواره اظهارداشت: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در 2 بخش شاخص‌های عمومی و اختصاصی و همچنین در 7 محور، 29 آیتم و 70 نماگر توسط 22 کارشناس مورد ارزیابی قرار گرفت.

حسین پیشقدم با بیان اینکه 14 دستگاه اجرایی استان در ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجایی شرکت نکردند، افزود: مجموع امتیازات اختصاصی و عمومی بالاترین عملکرد و امتیاز را اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی و کمترین امتیاز را اداره کل امور عشایری استان گلستان کسب کرده است.

وی بیان داشت: انتخاب دستگاه‌های برگزیده پس از 4 هزار و 50 نفرساعت کار کارشناسی انجام شده است.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار