معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان این که عقد تفاهمنامه با گوانجو سابقه خوبی در روابط بین الملل برای ما است، گفت: حاشیه های قبل از سفر به چین برازنده مردم گرگان نبود.

حاشیه های قبل از سفر به چین برازنده مردم گرگان نبود

به گزارش گلستان 24 ؛ میرمحمد غراوی، شامگاه شنبه در صحن شورای شهر گرگان در خصوص سفر به چین اظهار کرد: قبل از رفتن به چین اظهار نظرهای منفی در خصوص این سفر مطرح شد که این امر شایسته مردم گرگان نبود.

وی افزود: سرکنسولگری ایران در گوانجو پیگیر این امر بود و ۱۶۸ شهردار از ۶۳ کشور در این مجمع حضور داشتند.

غراوی با بیان این که این عقد تفاهمنامه همکاری در روابط بین الملل برای ما سابقه خوبی است، گفت: شهرهای بزرگی برای کسب تجربه در این مجمع حضور یافتند که یکی از آن ها گرگان بود.

وی ادامه داد: پیگیری ها مستمر استاندار مبنی بر شرکت در این مجمع هم در این کار مؤثر بود و تمام هزینه های آن توسط طرف چینی پرداخت شد.

غراوی بیان کرد: همان موقع اسامی به سرکنسول اعلام شد که قرار است معاون عمرانی استاندار، شهردار، رئیس شورای شهر و یکی از اعضا در این مجمع حضور یابند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: سرکنسول برنامه های گردهمایی برای این چهار روز را برای ما ارسال کرد و ما با مواردی که قرار بود در این مجمع بیان شود، آشنا شدیم.

وی با اشاره به ۱۲ کشوری که در این مجمع کاندیدای کسب جایزه شده بودند، گفت: شاید اگر گرگان هم طرح پارک پسماند را ارائه می داد می توانست رتبه بیاورد.

غراوی اضافه کرد: گوانجو به دنبال عقد قرارداد با شهری از ایران بود که قراردادی با هیچ کدام از شهرهای چین ندارد و علاوه بر آن، آن ها به دنبال احداث راه ابریشم جدید هستند.

وی گفت: در مراسم افتتاحیه و اختتامیه شرکت کردیم و قبل از مراسم اختتامیه دیداری با شهردار گوانجو و مسئولان محلی و استانی داشتیم و استاندار و مقامات محلی به توسعه همکاری های با گرگان در زمینه مدیریت شهری علاقمند بودند.

غراوی بیان کرد: ما برای طرف چینی توضیح دادیم که گرگان چه پتانسیل هایی برای تجارت دارد و خط آهن گرگان - اینچه برون به ترکمنستان و کشورهای سی آی اس و چین متصل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: شرایط حمل و نقل ریلی استان را توضیح دادیم و آن ها از آن استقبال کردند.

غراوی تصریح کرد: در زمینه مدیریت شهری آن ها قبول کردند که عقد تفاهمنامه ای یکساله صورت گیرد که براساس چهارچوب تفاهمنامه هیئت های کارشناسی بررسی کنند و نیازهای دو شهر را احصا کرده و زمینه همکاری را تا یکسال آینده فراهم کنند تا در نهایت به عقد خواهرخواندگی بینجامد.

وی خاطرنشان کرد: آن ها در زمینه سیما و منظر شهری بسیار قوی عمل کردند و نورپردازی های زیبایی را شکل دادند که می توان در این زمینه با آن ها وارد مذاکره شد.

غراوی اظهار کرد: توسعه شهری در ارتفاع و مشارکت عمومی مردم در تصمیمات و مدیریت شهری هم از دیگر راه های همکاری ما می تواند باشد و ما می توانیم از تجربیات آن ها استفاده کنیم.

وی بار دیگر تأکید کرد: نباید قبل از سفر حاشیه ای در فضای مجازی ایجاد می شد ما باید از تمام فرصت های ایجاد شده برای شهر استفاده کنیم.

وی توضیح داد: ما با این تفاهمنامه وارد برنامه همکاری می شویم و باید اشتراکاتی در این خصوص بیایبم تا منجر به عقد خواهرخواندگی بلندمدت شود.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار