حمیدرضا کلاسنگیانی که این فصل عملکرد خوبی با شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال دارد معتقد است که کم بودن تعداد بازی ها می تواند لیگ را فرسایشی کند.

سرمربی شهرداری گرگان: نباید لیگ بسکتبال فرسایشی شود

به گزارش گلستان 24 ؛ سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان  درباره شرایط این فصل تیمش اظهار داشت: تا این مرحله از لیگ عملکرد خوبی داشتیم و از نتایج راضی هستم اما معتقدم توانایی بیشتری داریم و باید با ادامه تمرین ها به شرایط ایده آل و مد نظرمان برسیم؛ قطعا بازی به بازی هم بهتر می شویم؛ شاید وقفه ها روی کار تاثیر بگذارد اما برای همه اینطور است و باید سعی کنیم با شرایط کنار بیاییم.

کلاسنگیانی در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی افتاده که شهرداری گرگان بعد از چند فصل پرحاشیه به شرایط خوبی رسیده است؟ تصریح کرد: امسال همه دست به دست هم دادند تا تیمی روپا وارد لیگ شود. ما برای جمع و جور کردن تیم با همه اهالی بسکتبال مشورت کردیم. در انتخاب بازیکنان دقت زیادی داشتیم. با اینکه بودجه نسبت به سال های قبل بیشتر نشده اما سعی کردیم بهترین ها را جذب کنیم.

او افزود: سال های قبل روی بودجه مدیریت خوبی انجام نمی شد اما امسال سعی کردیم این مدیریت را داشته باشیم و با توجه به منابع مالی که در اختیارمان بود بهترین نفرات را جذب کردیم. همچنین در کنار مسائل فنی بر موضوع اخلاقی بازیکنان هم دقت کردیم که نفراتی به دور از حاشیه در تیم داشته باشیم و کار کنیم؛ خوشبختانه اکنون تمام بازیکنان فقط به فکر بازی کردن هستند و به همین دلیل همه چیز خوب پیش رفته است.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در پاسخ به این سوال که بازیکن خارجی بعدی تیمش در چه منطقه ای خواهد بود؟ بیان کرد: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است. یا یک بازیکن پست پنج برای زیر سبد جذب می کنیم یا یک بازیکن پیرامونی امتیازآور؛ خوشبختانه مسوولان گلستان که بازی قبلی را از نزدیک تماشا کردند قول داده اند که به تیم برای جذب بازیکن خارجی دوم کمک کنند.

او درباره بازیکن خارجی کنونی تیمش نیز بیان کرد: پری پتی بازیکن خوبی است؛ او نشان داده که می تواند به تیم کمک کند؛ البته هنوز به هماهنگی کامل نرسیده اما معتقدم از این هفته می تواند خیلی بیشتر موثر باشد.

کلاسنگیانی در ادامه به برنامه تیمش برای بازی پلی آف اشاره کرد و گفت: قطعا در این مرحله عیار تیم ها مشخص می شود؛ ما هم مثل دیگر تیم ها تلاش داریم تا در دیدارهای رفت و برگشت نتایج خوبی بگیریم که با جایگاهی مناسب وارد پلی آف شویم؛ شاید اکنون نام چند تیم که پرمهره هستند به عنوان مدعی برده می شود اما واقعا همه تیم ها خوب هستند؛ تیم هایی مثل پگاه و آویژه صنعت را نباید دست کم گرفت.

او درباره دیدار با شیمیدر از هفته ششم لیگ برتر بیان کرد: حریف ما پرمهره و مدعی است؛ به تازگی بازیکن خارجی هم جذب کرده و شرایط بسیار خوبی دارد اما ما با شناخت کامل از آنها وارد میدان می شویم و به دنبال عملکردی مناسب برابر این حریف هستیم.

سرمربی تیم شهرداری گرگان در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری یک دیدار در هفته برای لیگ مناسب است یا تعداد بازی ها باید بیشتر شود؟ اظهار کرد: هر کدام در جای خودش قابل بحث است اما با شرایط کنونی لیگ فرسایشی می شود. اکنون هفته ای یک بازی داریم و بقیه روزها باید تمرین کنیم. مگر در طول هفته چقدر تمرین لازم است. به نظرم هفته ای 2 بازی خیلی بهتر است.

کلاسنگیانی افزود: باید سعی کنیم تعداد بازی ها را بالا ببریم. اگر قرار است لیگ شش تا هشت ماه ادامه دار باشد باید تعداد مسابقات هم زیاد شود و می توان به طور مثال کنار لیگ جام حذفی داشته باشیم؛ به نظرم اگر لیگ را به این شکل ادامه بدهیم خسته کننده و فرسایشی می شود.

او ادامه داد: حتی پیشنهاد داده بودم که باید شرایط برگزاری سه بازی در 2 هفته را مهیا کنیم تا بازی ها به خوبی تقسیم شود و تعداد مسابقات بالا برود؛ اگر ما می خواهیم بازیکنان را در شرایط مسابقه قرار بدهیم تعداد بازی ها را بیشتر کنیم نه اینکه لیگ طولانی شود؛ مهم بالا رفتن تعداد بازی ها است و اسم مسابقات اهمیتی ندارد؛ به همین دلیل می گویم که می توان شرایط برگزاری جام حذفی در کنار لیگ را نیز مهیا کرد؛ در هر حال امیدوارم و البته اطمینان دارم که مسوولان فدراسیون به این موارد هم دقت می کنند.

1597

 

انتهای پیام /*

 

ارسال نظر

آخرین اخبار