معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گلستان گفت: در ۱۰ سال گذشته حدود یک‌هزار مقاله و پژوهش‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه گلستان در نشریات بین‌المللی چاپ شده است.

 یک‌هزار مقاله و پژوهش علمی از دانشگاه گلستان در نشریات بین‌المللی منتشر شد

به گزارش گلستان 24 ؛مهدی غفاری ظهر امروز در مراسم قدردانی از پژوهشگران برتر دانشگاه جامع گلستان با اشاره به افزایش طرح‌های پژوهشی در این دانشگاه اظهارداشت: در  این مراسم از 20 پژوهشگر برتر عضو هیئت علمی دانشگاه جامع گلستان قدردانی می‌شود.

وی از چاپ حدود 1000 مقاله و پژوهش های اعضای هیئت علمی دانشگاه گلستان در نشریات بین‌المللی خبر داد و افزود: این مقالات علمی 10 سال گذشته در مجلات معتبر چاپ شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه گلستان گفت: با هدف کاربردی کردن تحقیقات و پژوهش های علمی و دانشگاهی و ایجاد شغل با شرکت‌های مخابرات، سازمان صنعت معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، آب و فاضلاب شهری و روستایی، آموزش و پرورش و پژوهشگاه نیرو و مرکز مقالات تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم.

غفاری اظهار کرد: دانشگاه جامع گلستان در زمینه همکاری‌های بین‌المللی از بین 81 دانشگاه جامع کشور رتبه 25 را داراست.

وی افزود: سیاست‌ها و راهبردهای معاونت پژوهش و فناوری در سال 97 بر موضوعات مهمی مانند افزایش نقش دانشگاه در حل معضلات و مشکلات استان، گسترش همکاری‌های بین‌المللی، فعال کردن مرکز رشد دانشگاه، انجام طرح‌های مرتبط با اشتغال، هدفمند کردن فعالیت‌ها و حمایت از فعالیت‌های فناورانه متمرکز بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان با اشاره به تعامل گسترده با دانشگاه‌های استان و منطقه خاطر نشان کرد: برگزاری نشست‌ها و همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های تخصصی استان و تشکیل میز همکاری‌های علمی بین‌المللی با کشورهای اروپایی سبب شده که در آینده‌ای نزدیک، دانشگاه گلستان به عنوان یک پایگاه علمی در کشور معرفی شود.

وی گفت: ارتقاء زیرساخت‌های انفورماتیک، افزایش پهنای باند اینترنت، راه‌اندازی کتابخانه مجازی برای بهره‌مندی از متن کامل منابع اطلاعات علمی الکترونیکی، راه‌اندازی مرکز محاسبات سنگین با بیش از 200 هسته و راه‌اندازی سامانه همایش‌ها بخشی از اقدامات انجام شده توسط گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه‌ای در سال گذشته است.

غفاری در پایان به تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اشاره کرد و افزود: این آزمایشگاه می‌تواند نقش مؤثری در بدست آوردن دستاوردهای علمی و پژوهشی اعضای هیئت علمی و دانشجویان و دستگاه‌های اجرایی استان داشته باشد.


انتهای پیام /م

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار