مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان گفت: ناوگان مینی بوسرانی این استان با میانگین 26 سال ، فرسوده و نیازمند نوسازی و افزایش ضریب ایمنی است.

 ناوگان مینی بوسرانی گلستان فرسوده است

گزارش گلستان 24 ؛مهدی میقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در حال حاضر 763 دستگاه مینی بوس در مناطق گوناگون استان مشغول فعالیت است که بخشی از آن ها به دلیل گذر از عمر مفید و ضرورت جلوگیری از بروز حوداث تلخ و مرگبار، باید تعویض و نوسازی شود.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی مالکان مینی بوس برای نوسازی، ناتوانی در اخذ وام به دلیل پیچ و خم های اداری دشوار است که همکاری دولت برای پرداخت این تسهیلات و تهیه ضامن و سود مشارکت با آنان، مسیر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گلستان را کوتاه تر می کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان به بروز حوادث مرگبار و ضرورت افزایش ایمنی در جاده های استان اشاره کرد و گفت: امسال 174 نفر در جاده ای برون شهری گلستان جان باختند که تکمیل طرح های نیمه تمام و رفع خطر نقاط حادثه خیز و دوربرگردان های خطرناک، این آمار را کاهش خواهد داد.

به گفته میقانی در ناوگان مسافربری جاده ای گلستان 233 دستگاه اتوبوس و 610 دستگاه سواری مشغول به فعالیت است که میانگین سن خودروها به ترتیب 8.7 و 8.36 سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان گلستان افزود: استفاده از ناوگان عمومی بین شهری به‌ جای سواری‌ها و خودروهای شخصی در کاهش آلودگی، خسارت به جاده‌ها و بالا رفتن امنیت مسافران است.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار