مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ از ورود پانزدهمین قطار تجاری چین از طریق خط ریلی به گلستان خبر داد.

ورود پانزدهمین قطار تجاری چین به حوزه ریلی اینچه برون

به گزارش گلستان 24 ؛ محمدرضا قربانی مدیرکل راه‌آهن شمال شرق 2  در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این قطار با 52 کانتینر حامل قطعات خودرو وارد حوزه ریلی این ناحیه شد.

 

وی افزود: این قطار بعد از انجام مراحل اداری گمرکی، از طریق خط ریلی شمال کشور به مقصد اراک ،تهران و وحوزه ریلی غرب کشور هم مرز کشور ارمنستان اعزام می شود.

 

محمدرضا قربانی ادامه داد: براساس مذاکره مدیران ارشد راه‌آهن بیش از این 14  قطار از چین به ‌صورت ترانزیت به ‌وسیله کریدور ریلی اینچه برون وارد ایران و به مناطق دیگر کشور عازم شدند.

 

وی گفت: قطارهای کانتینری کشور چین با طی مسافت 10‌ هزار کیلومتری کریدور بین‌المللی کشورهای چین، قزاقستان و ترکمنستان در مرز اینچه ‌برون به خاک ایران وارد و سپس به دیگر نقاط ایران و یا دیگر کشورها ادامه مسیر می ‌دهند.

 

وی ادامه داد: کریدور بین‌المللی اینچه ‌برون استان گلستان برای ورود قطارهای چین به ایران یکی از نزدیک‌ ترین و مناسب‌ ترین حوزه ریلی است که این روند مراودات و ورود قطار چین به ایران ادامه خواهد داشت .

 

راه‌آهن شمال شرق2 یکی از خطوط مهم شبکه ریلی کشور محسوب می‌شود، این مسیر برای انتقال بارهای کشورهای CIS کشورهای ازلحاظ مسافت نسبت به دیگر کریدورهای موجود کشور، کوتاه ‌تر و ارزان ‌تر است.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار