همزمان با فرا رسیدن سالروز رحلت آیت‌الله طاهری‌گرگانی پویش توئیتری «حبیب انقلاب» در فضای مجازی استان گلستان راه‌اندازی شد.

پویش توئیتری «حبیب انقلاب» در استان گلستان/ حضور فعالان فضای مجازی گلستان پای کار انقلاب

به گزارش گلستان 24 ؛بی‌شک فضای مجازی همان‌قدر که از سوی برخی به عنوان تهدید و یک پاشنه آشیل برای ضربه زدن به انقلاب به شمار رفته است می‌تواند در صورت هوشمندی و اقدامات موثر و با اصطلاح کار تمیز فرهنگی به یک فرصت برای اعتلای انقلاب اسلامی و تقویت بنیان‌های آن تبدیل شده و با قدرت و رشادت از آرمان‌های ناب انقلاب و نظام اسلامی دفاع و حراست کند.

پیشرفت روزافزون جوامع بشری و حضور تکنولوژی‌های نوین با ابزارهایی به نام شبکه‌های اجتماعی نوع جدیدی از ارتباطات جمعی و فرهنگ را در میان جوامع انسانی پدیدار ساخته که باید برای تاثیرگذاری زبان آن را فهمید و به درستی در مسیر عالمانه‌ای گام برداشت.

به همین منظور و به پاس خدمات ارزنده آیت‌الله طاهری‌گرگانی در پاسداری از کیان انقلاب اسلامی و حمایت و همراهی همه جانبه با امام راحل و رهبر معظم انقلاب، فعالان فضای مجازی استان گلستان اقدام به راه‌اندازی پویش خودجوش توئیتری با عنوان «حبیب انقلاب» کردند که با استقبال پرشور مردم و بخش عمده‌ای فعالان فضای مجازی در استان گلستان، استا‌ن‌های همجوار و نیروهای انقلابی سراسر کشور شد.

13971008000042_Test_PhotoI

13971008000043_Test_PhotoI

13971008000044_Test_PhotoI

13971008000045_Test_PhotoI

13971008000046_Test_PhotoI

13971008000047_Test_PhotoI

13971008000048_Test_PhotoI

13971008000049_Test_PhotoI

مرحوم آیت‌الله سید حبیب‌الله طاهری‌گرگانی سال 1309 در شهر گرگان متولد شد و روز شنبه هشتم دی ماه 1386 همزمان با روز عید سعید غدیر نیز به رحمت ایزدی پیوست، او نبیره «حاج سیدطاهر معروف» بود که در جریان انقلاب مشروطه با مرحوم شیخ فضل‌الله نوری همصدا شد.

ایشان پس از حدود سه سال تحصیل در حوزه‌های علمیه گرگان در سال 1325 به حوزه علمیه قم رفت و حدود 9 سال در آنجا تحصیل کرد و در اوایل سال 1333 بعد از اردواج با صبیه مرحوم آیت‌الله سید‌سجاد علوی برای ادامه تحصیل به حوزه نجف اشرف رفت. پس از هفت سال اقامت در نجف، در سن 30 سالگی سه مدرک اجتهاد از مرحوم آیت‌الله العظمی شاهرودی و مرحوم آیت‌الله العظمی میرزا باقر زنجانی و مرحوم آیت‌الله العظمی میرزا هاشم آملی در یافت کرد.

مرحوم آیت‌الله طاهری‌گرگانی پس از 17 سال اقامت و تحصیل در نجف اشرف در سال 1350به گرگان بازگشت که می توان نظارت مرحوم آیت‌الله طاهری بر مدرسه جعفری نجف، عضویت ایشان در بعثه مرحوم آیت‌الله شاهرودی در سفر حج تمتع، تولیت و تجدید بنای مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان در کنار  تاسیس و تولیت مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) ویژه خواهران، تاسیس مجتمع فرهنگی استان گلستان در کنار مدرسه امام صادق (ع)، امامت جماعت مسجدالرضای آذربایجانی‌ها در گرگان و برگزاری اولین کلاس‌های تابستانی قرآن و معارف دینی به سبک جدید را از جمله مسوولیت‌ها و اقدامات وی نام برد.

 

مرحوم آیت‌الله طاهری‌گرگانی که حافظ کل قرآن کریم و مسلط بر زبان عربی، مدرس سطوح عالیه در نجف و گرگان و مدرس اصول فقه در گرگان و مدرس درس معارف اسلامی در آموزشگاه عالی جنگل و مرتع گرگان (دانشگاه علوم کشاورزی فعلی) در قبل از انقلاب برای دانشجویان بود به واسطه کلاس‌های فوق وی به همراه دانشجویان شرکت کننده مرتباً تحت تعقیب رژیم قرار می گرفت و در نهایت هم ساواک این جلسات را تعطیل کرد.

پخش اعلامیه های امام راحل (ره) و نگهداری رساله علمیه ایشان و سایر کتب و اطلاعیه‌های ممنوعه، سخنرانی و افشاگری علیه رژیم ساواک پهلوی در مدرسه امام صادق (ع) و مسجد گلشن (به مناسبت چهلم شهدای تبریز) و مسجد جامع گرگان (به مناسبت چهلم شهدای یزد) از جمله اقدامات سیاسی مرحوم آیت‌الله طاهری‌گرگانی بود.

روز دوم خرداد سال 1357 کمیسیون امنیت اجتماعی گرگان تشکیل شد و مرحوم آیت‌الله طاهری‌گرگانی را به اتفاق چند نفر دیگر به جرم فعالیت بر ضد رژیم شاه، به ویژه سخنرانی تند ایشان در مراسم چهلم شهدای یزد، به 18 ماه تبعید در یاسوج محکوم شد. مرحوم آیت‌الله طاهری‌گرگانی از تاریخ 15 تیرماه 1357 تا سی‌ام مهرمان 1357 در بازداشت و تبعید به سر می‌برد.

بر اثر اوج‌گیری نهضت مردم و گسترده شدن اعتراضات مردمی در سرتاسر کشور اکثر زندانیان سیاسی آزاد و تبعیدیان به شهرهای خود بازگشتند از جمله ایشان که در تاریخ دوم آبان 1357 از تبعید به گرگان بازگشت و مورد استقبال بی‌نظیر مردم منطقه قرار گرفت و در مراسم استقبال در «کردکوی» سخنرانی به یاد ماندنی و موثری علیه رژیم طاغوت ایراد نمود.

وی پس از آمدن به گرگان به مبارزه علیه طاغوت ادامه داد و مخصوصاً در حماسه پنجم آذر گرگان نقش موثری ایفا کرد که در عصر روز نهم دی ماه سال 1357 مورد ضرب و شتم بی رحمانه پلیس قرار گرفت که منجر به بستری شدن ایشان شد.

مرحوم آیت‌الله طاهری‌گرگانی اوایل بهمن سال 1357 در تحصن دانشگاه تهران همراه با علمای انقلابی سطح کشور شرکت کرد و روز 12 بهمن در سالن تشریفات فرودگاه تهران برای استقبال از امام خمینی (ره) حاضر شد.

ایشان  تاسیس و مسوولیت یکی از چهار کمیته موقت گرگان را در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 را بر عهده داشت و همواره مبارزی سرسخت علیه منافقین و خط نفاق، ملی‌گراها، لیبرال‌ها، بنی‌صدر و سایر عوامل ضدانقلاب و سلطنت‌طلب در منطقه بود.

مرحوم آیت‌الله طاهری‌گرگانی نماینده خبرگان قانون اساسی در سال 1358 همراه با شهید آیت‌الله هاشمی‌نژاد و آیت‌الله جوادی‌آملی از سوی مردم مازندران بود و حضوری فعال در تدوین قانون اساسی و تصویب اصل ولایت فقیه در مجلس خبرگان اول در سال 1358 داشت. ایشان در تاریخ 28/6/60 توسط منافقین در گرگان ترور شد و به درجه رفیع جانبازی نائل آمد در سال 1362 اداره تبلیغات اسلامی گرگان را تاسیس و سرپرستی آن را به مدت چهار سال بر عهده گرفت.

او پدر بزرگوار شهید مفقودالاثر حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید محمدطاهر طاهری بود که در تاریخ 5 اسفندماه 1363 در جزیره مجنون مفقود شد و خود ایشان نیز به منظور تقویت روحیه رزمندگان اسلام چندین بار در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت.

مرحوم آیت‌الله طاهری‌گرگانی که چهار دوره نماینده مردم در مجلس خبرگان بود، 73 مرتبه با پای پیاده از نجف تا کربلا برای زیارت مرقد مطهر امام حسین (ع) رفت و 17 مرتبه نیز از گرگان به مشهد مقدس و احیای سنت زیارت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) با پای پیاده را انجام داد.

بدون تردید چنین اقدامات ارزنده رسانه‌ای در فضای مجازی می‌تواند به الگویی برای به دست گرفتن فضای عمومی شبکه‎های اجتماعی توسط نیروهای ارزشی و انقلابی و بسط ارزش‌ها و دفاع از آرمان‌های انقلاب تبدیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار