رییس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس از شروع ساخت ساختمان مرکز جامع سرطان شرق استان گلستان توسط 'حاج محمد شهرکی'، از خیرین و نیکوکاران گنبدی در این بیمارستان خبر داد.

 احداث مرکز جامع سرطان شرق گلستان در گنبدکاووس آغاز شد

به گزارش گلستان 24 ؛ دکتر فرید عابدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: احداث این مرکز درمانی از مطالبات چند دهه ای حوزه بهداشت و درمان مردم شرق گلستان بود که اکنون توسط این نیکوکار درحال محقق شدن است.

وی افزود: این پروژه بزرگ به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و با زیربنای یک هزار و 400 متر مربع، در دو طبقه تا پایان امسال احداث می شود.

دکتر عابدی اضافه کرد: براساس توافق به عمل آمده، هزینه احداث ساختمان اصلی و نمای بیرونی آن که هم اکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، توسط نیکوکار گنبدی که رییس مجمع خیرین سلامت شهرستان نیز است، پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: پس از آماده شدن ساختمان مرکز جامع سرطان گنبدکاووس، تجهیز آن بلافاصله از سوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان انجام می شود.

رییس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس در تشریح بخش های این مرکز نیز گفت: غربالگری سرطان تیپ یک شامل دستگاه های ماموگرافی، کولونوسکوپی، کولپوسکوپی و سونوگرافی و بخش مراقبت های ویژه (سی سی یو) به ظرفیت 30 تخت و نیز بخش پست سی سی یو و آنژیوگرافی به استعداد 25 تخت از بخش های مرکز جامع سرطان است.

دکتر عابدی افزود: علاوه بر بخش های درمانی، پس از بهره برداری این مرکز، فعالیت های پژوهشی مرتبط با سرطان و خدمات آنژیوگرافی به بیماران شرق استان گلستان داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود یک میلیون نفر جمعیت شرق گلستان که از مناطق مهم ابتلا به سرطان در استان و کشور است، به دو شهر گرگان و کردکوی و یا دیگر استان ها مراجعه می کنند.

به گزارش ایرنا، چند روز پیش نیز مدیر مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گلستان در همایش کاربردی بیوانفورماتیک و سیستم بیولوژی درسرطان مری، گفته بود که مناطق شرقی این استان به دلیل عادت های اشتباه غذایی و بهداشتی از مراکز اصلی ابتلا به سرطان مری کشور و آسیا است.

غلامرضا روشندل اعلام کرده بود: در دیگر بخش های ایران شیوع سرطان مری در مردان بیشتر است اما عمده مبتلایان به این بیماری در شرق گلستان را زنان تشکیل می دهند.

وی، مصرف چای داغ، بهداشت پایین دهان، مصرف آب غیر بهداشتی و مواد مخدر از علل اصلی شیوع سرطان مری در استان شمالی کشور اعلام کرده است.

به گفته این مقام مسئول، رژیم غذایی نامناسب تا 35 درصد در احتمال ابتلا به بروز انواع سرطان موثر است که این نقش آفرینی در زنان به 50 درصد می رسد.

شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

انتهای پیام /*

ارسال نظر

آخرین اخبار