گزارش از فراز و نشیب حوزه سلامت گنبدکاووس:

گنبدکاووس در روزهای اخیر بستر موفقیت‌های حوزه سلامت و پزشکی از جمله اولین پیوند لثه و استخوان فک بود که موجی از امید را در استان گلستان برای بیماران به راه انداخته است.

از اولین پیوند لثه و استخوانِ فک تا مشکلات ساخت بیمارستان تخصصی سرطان

به گزارش گلستان24، سلامتی یکی از نعمت‌هایی است که در ادبیات دینی ما مسلمانان از آن به عنوان نعمتی بزرگ یاد می‌شود که تنها در صورت از دست دادن و فقدانِ آن، قدرش را خواهیم فهمید و ارزش و جایگاه والای آن را به عنوان زیربنای دریافت سایر نعمت‌ها درک خواهیم کرد.

بیمارستان تخصصی سرطان

بدون تردید سلامتی یک لطف و موهبت الهی و از جانب ذات اقدس پرودگار بی‌همتاست و جانِ همه در ید قدرت و تدبیر اوست اما در این میان وسیله‌های مهربان و رئوفی به نام طبیب و پزشک هستند که با جهاد و تلاش علمی و عملی، انسان‌ها را در انجام رسالت خود یعنی حراست از سلامتی یاری می‌دهند.

ایران اسلامی از دیرباز و در تاریخ چندهزارساله‌اش همواره مبدا تحولات پزشکی و علمی در دنیا بوده است و همه دانشمندان عالَم برای دریافت آخرین یافته‌های پزشکی راهی ایران شده و در نزد طبیبان و دانشمندان ایرانی در حوزه طب و سلامت زانو می‌زدند.

این روزها که غرب با حربه‌های مختلف از جمله به خدمت گرفتن بهترین دانشمندان شرقی و با تزریق بی‌حد و حصر پول به فرآیندهای پژوهشی گوی سبقت را از ما ربوده است، جوانان رشید سرزمین ایران اسلامی بار دیگر عزم خود را جزم کرده‌اند تا بار دیگر صحنه‌های افتخارآمیزی را رقم بزنند و به تبع همین عزم و اراده ملی پزشکان و متخصصان گنبدکاووس در روزهای اخیر موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند در سطح خود قابل تقدیر و ستایش است.

گنبدکاووس همواره در حوزه سلامت و بهداشت و درمان در سطح اول استان گلستان قرار دارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار حوزه سلامت در گنبدکاووس، اظهار کرد: شهرستان گنبدکاووس همواره در حوزه سلامت و بهداشت و درمان در سطح اول استان گلستان قرار داشته است و اگر حمایت لازم از آن صورت بگیرد حرف‌های بسیاری را در سطح کشور برای گفتن خواهد داشت.

رسول صلاحی از انجام اولین عمل «پیوند لثه» در گنبدکاووس در هفته‌های اخیر خبر داد و گفت: انجام این عمل سخت و تخصصی در گنبدکاووس توسط متخصصان و پزشکان بومی این شهرستان نشان از استعداد و توانمندی بی‌نظیر آنها دارد که قطعا هر روز بر این توانمندی افزوده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در چند روز اخیر خبر خوش، مسرت‌بخش و افتخار‌آمیزی برای مردم گنبدکاووس داشتیم، خاطرنشان کرد: در ابتدای هفته گذشته برای اولین بار در گنبدکاووس عمل «پیوند استخوانِ فک» نیز با موفقیت صورت پذیرفت و پزشکان گنبدی بار دیگر توان و تجربه خود را به رخ جامعه پزشکی کشور کشیدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس با بیان اینکه موضوع توریسم درمانی را در گنبدکاووس پایه‌گذاری کرده‌ایم، افزود: با افتتاح 9 تخت وی آی پی و ویژه برای دیالیز در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهرستان گنبدکاووس پروژه بزرگ توریسم درمانی را آغاز کرده‌ایم و پذیرای بیماران خارجی به ویژه از کشورهای همسایه هستیم و در آینده این مسیر را با سرعت بیشتر طی خواهیم کرد.

تولید قرص ویژه کنترل و جلوگیری از پیشرفت سرطان در گنبدکاووس

صلاحی از تولید قرص ویژه کنترل و جلوگیری از پیشرفت سرطان در گنبدکاووس خبر داد و تاکید کرد: ابن قرص که توسط متخصصان گنبدکاووس تولید شده است می‌تواند با استفاده در حدود 10 سال ضمن پیشگیری از بروز سرطان‌ها، روند درمان برخی سرطان‌ها را نیز توسعه و شتاب بخشیده و موجب فروکش اثرات سرطان شود.

استاندار گلستان  با اذعان به توانمندی‌های متخصصان گنبدکاووس در حوزه بهداشت و درمان، اضافه کرد: گنبدکاووس همواره از شهرهای تاثیر گذار در حوزه سلامت استان گلستان بوده است و در ارتقای سطح سلامت و بهداشت در استان نقش‌های مهم و اساسی را ایفا کرده است.

حسن صادقلو با اشاره به وجود بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) در شهرستان گنبدکاووس در کنار سایر مراکز درمانی تاکید کرد: این ظرفیت بزرگ و عظیم در زمان حضور مدیر قبلی که الان مدیرکل استانی تامین اجتماعی شده است، بسیار فعال‌تر و تاثیرگذارتر بوده و امروز بررسی‌ها نشان می‌دهد که با افت محسوسی در عملکرد رو‌به‌رو شده است و یا شاید اقدامات موثر آن در سطح جامعه نمودی نداشته است.

وی با تاکید بر لزوم وجود یک مرکز درمانی ویژه درمان بیماری‌های قلبی در شرق استان گلستان ادامه داد: از اینکه راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی به تاخیر افتاده از مسؤولان شهرستانی گله دارم و البته به تازگی شنیدم که کلنگ‌زنی این مرکز صورت گرفته است که باید با سرعت بیشتری این روند به سرانجام مطلوب که راه‌اندازی این مرکز و توسعه آن در فازهای بعدی است برسد.

مسؤول مجمع خیرین سلامت گنبدکاووس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در گرگان با اشاره به اینکه گنبدکاووس قطب سرطان مری در کشور است، اظهار کرد: خیرین حوزه سلامت در گنبدکاووس آمادگی لازم برای ساخت و راه‌اندازی بیمارستان تخصصی سرطان را در این شهرستان دارند و مدتهاست که منتظر واگذاری زمین برای احداث این بیمارستان هستند.

علی محمد چوپانی با بیان اینکه به محض واگذاری زمین به خیرین اقدامات لازم برای ساخت بیمارستان صورت خواهد گرفت، افزود: با توجه به توانمندی پزشکان گنبدکاووس و یافته‌های جدید علمی و عملی آنها در حوزه سرطان ساخت این بیمارستان می‌تواند بسیاری از مشکلات بیماران گنبدی را رفع کرده و موجبات موفقیت‌های بیشتر پزشکی را نیز در گنبدکاووس فراهم کند.

وی از مسؤولان استانی و شهرستانی خواست نسبت به واگذاری زمین مجاور بیمارستان شهدای 12 دی گنبدکاووس به خیرین برای ساخت بیمارستان تخصصی سرطان اقدام کنند و گفت: اگر جمعیت هلال احمر که مالک این زمین است با این موضوع موافقت کرده و علاوه بر پروژه‌های درآمدزا در این پروژه نیز همکاری کند فرآیند اجرایی ساخت بیمارستان به زودی آغاز خواهد شد.

واگذاری زمین هلال احمر به خیرین برای ساخت بیمارستان تخصصی سرطان یک موضوع کلان است

رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در گرگان با اشاره به فعالیت‌های متعدد خیرخواهانه و بشردوستانه این جمعیت، تاکید کرد: تمامی فعالیت‌های این جمعیت بر اساس و پایه خیرخواهی و کمک‌رسانی به نیازمندان در حوادث، سوانح و بلایای طبیعی و مصنوع است و این جمعیت هیچ‌گاه از تلاش برای اجرای یک طرح بشردوستانه دریغ نخواهد کرد.

اصغر نودهی با تاکید بر اینکه موضوع واگذاری زمین هلال احمر به خیرین برای ساخت بیمارستان تخصصی سرطان یک موضوع کلان است، گفت: تصمیم گیری درباره واگذاری یا عدم واگذاری این زمین در حیطه اختیارات جمعیت هلال احمر در شهرستان و استان گلستان نیست و باید مراتب از طریق مقامات کشوری مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات مقتضی اخذ شود تا شاهد بروز عملی توانمندی‌های پزشکی همشهریان عزیزمان در حوزه درمان سرطان باشیم.

به هر تقدیر آنچه که مشهود و هویداست رشد روزافزون و پرشتاب دانشمندان، محققان و پزشکان گنبدکاووس در عرصه‌های مختلف با وجود برخی از کمبودها و مشکلات است و به نظر می‌رسد اگر مشکلات ناشی از عدم هماهنگی‌های کامل اداری رفع شود حتما در آینده این رشد و توسعه چشمگیر‌تر و با فروغ بیشتری خواهد بود.


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار