مدیر انجمن حمایت از قربانیان تروریسم گفت: پژوهشی در زمینه توانمندسازی زنان قربانی تروریسم ایران توسط انجمن انجام شده که نتایج آن به سازمان ملل ارسال شده است.

 نتیجه پژوهش توانمندسازی زنان قربانی تروریسم ایران به سازمان ملل ارسال شد

به گزارش گلستان 24 ؛ منصوره کرمی عصر دیروز در مراسم افتتاح دفتر انجمن قربانیان ترور در استان گلستان اظهارداشت: این انجمن از سال 86 از سوی خانواده‌های قربانیان ترور در تهران تشکیل شد. به خاطر تلاش‌های صورت گرفته در سال 1999 مقام مشورتی سازمان ملل توسط انجمن تاسیس شد و هر ساله همایش‌های متنوعی به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌کند.

وی افزود: این همایش‌ها در زمینه‌هایی مانند کودک و تروریسم، زن و تروریسم، کارگر و تروریسم و غیره برگزار شده است و در این زمینه‌ها کارهای پژوهشی زیادی صورت می‌گیرد.

کرمی یادآور شد: در سال گذشته همایشی در دانشگاه الزهرا برگزار کردیم و در زمینه پناهندگی و تروریسم اقداماتی انجام شد که نتایج آن را به سازمان ملل ارسال کردیم.

کرمی گفت: هر ساله دو بار در جلسات سازمان شرکت کرده و بیانیه‌های مختلفی را در مورد مسائل روز دنیا مطرح می‌کنیم.

همسر شهید علی‌محمدی افزود: انجمن دفاع از قربانیان ترور تنها مقام مشورتی سازمان ملل است که توانسته این جایگاه را کسب کند و سازمان ملل نیز در برخی از زمینه‌های مرتبط از انجمن مشورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما در انجمن این است که ثابت کنیم ایران قربانی تروریست است و حدود 17 هزار قربانی دارد.

مدیر انجمن حمایت از قربانیان تروریسم اظهارداشت: دنیا امروزه از تروریست به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند. با گسترش رسانه‌ها و فضای مجازی دیگر تروریسم در سوریه، عراق، افغانستان و ایران وجود ندارد بلکه به کشورهای اروپایی هم رسیده است.

وی گفت: پژوهشی در زمینه توانمندسازی زنان قربانی تروریسم توسط انجمن انجام شده و به سازمان ملل ارسال شده است.

وی افزود: در این پژوهش بیان شده که یک سوم کسانی که شاهد قربانی شدن عزیزان خود بودند از سلامت روانی برخوردار هستند و این به دلیل فعالیت در سمن‌های مختلف بوده است.

کرمی تصریح کرد: ما به دنبال حفظ خون شهدای خود هستیم و دوست نداریم که این اتفاقات برای افراد دیگری رخ دهد.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار