استاندار گلستان گفت: پروژه پتروشیمی ۸ سال در گلستان تعطیل بوده است، اما همچنان مکاتبات ما ادامه دارد.


همچنان پیگیر پروژه پتروشیمی هستیم

به گزارش گلستان 24 ؛ سید مناف هاشمی استاندار گلستان امروز در نشست خبری گفت: پروژه پتروشیمی ۸ سال در گلستان تعطیل بوده و هنوز هم امید نمی‌دهم، اما بعد از آن همه تلاش و مکاتبات قرار است دکتر قره خانی طی جلسه‌ای با وزیر نفت و پتروشیمی پارسیان، مشارکت کنند.

وی ادامه داد: در تهران مسئولان عوض شدند، اما مکاتبات ما ادامه خواهد داشت و این پروژه از نظر مسئولان کشوری این پروژه برای استان صرفه اقتصادی ندارد و اگر رییس جمهور به استان سفر کند ما حتما از رییس جمهور می‌خواهیم تا مشکل پتروشیمی را حل کند.

استاندار با بیان اینکه از اهمیت بالای رسانه گفت: امروزه هر شهروندی می‌تواند خبرنگار باشد وایجاد حواشی‌ها ما را از اصل موضوعات دور می‌کند.

وی ادامه داد: راه حل فساد، علنی کردن آن است به این صورت که هر کس در استان ما، وام طرح اجرایی و وام روستایی بگیرد اداره کار و همه ادارات موظفند همه را در سایت خود دستگاه بارگذاری کند تا برای رسانه قابل دسترسی داشته باشند.

استاندار گفت: هر کس تسهیلات دریافت کرد باید هدفش را درست اجرا کند و بدهی خود را پرداخت کند.

وی گفت: تلاش ما این است که از خارج استان سرمایه گذارجذب کنیم و رسانه‌ها با مدرک باید کمک کنند تا شفاف سازی صورت گیرد و مکتوب اعلام کنند.

استاندار درباره پروژه گرگان مشهد گفت: ۱۵ درصد بودجه دولت تصویب شد، اما کشور چینی شهامت ندارد و نگران است وهمین شرکت چینی که قرار است این پروژه را شروع کند تحت فشار کشور‌های دشمن است که در این صورت شرایط سخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین پروژه استان پروژه راه آهن گرمسار و گرگان مشهد است افزود: برای تعامل با کشور‌های سی آی اس که برای هر کدام از آن‌ها دولت ۱۰ هزار میلیارد بودجه داده است پیگیری‌هایی انجام شده است.

استاندار گفت: برخی از پروژه‌ها چندین سال راکد مانده مانند تله کابین آشوراده و پتروشیمی است که دوباره پیگیری می‌کنیم و یکی از موضوعاتی که مشکلات ایجاد می‌کند راند خواری هاست.

وی گفت: در خصوص آشوراده هم بعد از مراحل قانونی توانستیم مجوز را صادر کنیم و در پله اول ۵ میلیارد هم بودجه گرفتیم و این پروژه شروع شده و برخی مشکل تراشی می‌کنند وما این پروژه را با شدت ادامه می‌دهیم و چرا بازرسی کل کشور نامه زده شده و از ما بازخواست کردند چرا باید مانع شوند و ما را دلسرد کنند.

استاندار گفت: ما می‌خواهیم برای ۹۷ هزار سهام دار تلاش کنیم اگر سازمان وزارت نفت، وزیر جهاد کشاورزی با ما همکاری کنند سرمایه گذاران خصوصی جذب شوند پروژه ادامه خواهد یافت.

وی گفت: امیدواریم با شهرک کشاورزی میگو هر سال رشد ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی داشته باشیم.

استاندار گفت: اینچه برون تنها جای کشور است که می‌توان در آن بندر چوب داشته باشیم و یکی از فاجعه‌هایی که درطی ۲۰ سال گذشته اتفاق افتاد ویلا سازی در روستای زیارت است.

وی در مورد پارک پسماند گفت: این پروژه از بهترین پروژه‌ها بوده هر سال اعتبار و بودجه دارد و کارش انجام می‌شود.

استاندار گفت: برای ۲۰ هزار ۶۲۶ نفر در استان اشتغال ایجاد شده، اما در این بین ممکن است کارخانه‌ای هم تعطیل شده باشد و ما تلاش می‌کنیم این اتفاق به وقوع نپیوندد و آمار‌ها نشان می‌دهد که انحرافات کمتر از ۳ درصد است.

وی گفت: طبق آماری که از صنعت و معدن گرفته شده ۴۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلون تومان به واحد‌های تولیدی در سال ۹۶ پرداخت شده است و در این زمینه ما استان دوم کشور هستیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار