جانشین فرمانده سپاه نینوای استان گلستان گفت: دفاع مقدس را وحدت ملت ایران، ولایت مداری جوانان انقلابی ایران، ولایت‌پذیری جوانان به ثمر رساند، هرگاه در این مؤلفه‌ها محکم ایستادیم دشمنان عقب‌نشینی کردند.

 دفاع مقدس با وحدت، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری به ثمر رسید

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از روابط عمومی سپاه نینوا، سرهنگ پاسدار سید موسی حسینی در یادواره 3 شهید والامقام روستای تراجیق و دو شهید گمنام شهرستان گالیکش در مسجد جامع روستای تراجیق اظهارداشت: انقلاب اسلامی وقتی به پیروزی رسید که آمریکا و شوروی سابق دنیا را به دو بلوک غرب و شرق تقسیم کرده بودند و در مقابل هم صف‌آرایی کرده و در حال مسابقه تسلیحاتی و جنگ سرد برابر هم بودند.

وی افزود: دو پیمان نظامی ناتو و ورشو بسته‌شده بود تا این‌ها به‌عنوان کدخدا جهان حضور داشتند و هر کاری در این دو بلوک می‌خواست انجام گیرد با اجازه این کشورها انجام می‌شد، هرگاه حمایت این کشورها از کشورها برداشته می‌شد آن کشور ساقط می‌شد.

سرهنگ حسینی اظهار داشت: در این شرایط انقلاب اسلامی با ارائه شعارهای اساسی به پیروزی رسید؛ یکی از اصول و شعارهای انقلاب اسلامی «نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی» بود. دشمنان نمی‌توانستند به خودشان بقبولانند که کشوری بیاید و بگویید وابسته به شرق و غرب نیستیم و دست رد به همه آن‌ها بزند و مدل جدیدی از حکومت را بر اساس اسلام به جهان ارائه دهد.

جانشین سپاه نینوا استان گلستان افزود: «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» شعار اساسی دیگر بود؛ کسانی که اموال کشورهای مختلف را در دو بلوک به یغما می‌بردند و بر گرده این کشورها سوار بودند و خنجر آن‌ها تا دسته در پهلوی کشورها فرورفته و اموال آن‌ها را به تاراج می‌بردند نمی‌توانستند داعیه استقلال کشوری را بپذیرند.

وی تصریح کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی علیه جمهوری اسلامی فتنه کردند، اما همه این فتنه‌ها به مدد رهبری حضرت امام خمینی (ره) خاموش شد؛ چراکه مبنای انقلاب ما دینی است.

به گفته وی، دشمنان که دیدند دیگر منافعی در ایران اسلامی ندارند به فکر متوقف کردند روند انقلاب اسلامی افتادند، تا بقا و موجودیت آن‌ها ادامه پیدا کند، لذا جنگ را برای نابودی انقلاب اسلامی به ایران تحمیل کردند.

وی افزود: آن‌ها خواستند انقلاب اسلامی را از بین ببرند و جلوی صدور آن را بگیرند تا مبادا انقلاب اسلامی به‌عنوان الگوی کشورهای آزادیخواه دنیا مطرح بشود، به ایران حمله کردند که در مقابل امام فرمودند ما انقلابمان را در جنگ به دنیا صادر کردیم.

جانشین سپاه نینوا استان گلستان اضافه کرد: امام و رزمندگان با تمام مظلومیت در دفاع مقدس پرچم این نظام را برافراشته نگه داشتند؛ و آن را به جهان صادر کردند که امروز الگوی آزادیخواهان اقصی نقاط جهان شده است.

حسینی بیان داشت: دفاع مقدس را با تقدیم شهدای عزیزی پشت سر گذاشتیم؛ شهدایی که از عاشورا درس گرفته بودند و الگوی آن‌ها حضرت سیدالشهدا علیهم‌السلام بود.

وی تأکید کرد: تاریخ باید حماسه‌آفرینی فرزندان انقلاب اسلامی را در دفاع مقدس و پس‌ازآن در جبهه مقاومت شرح و بسط دهد، نویسندگان، شعرا، خطبا، هنرمندان و غیره باید این حماسه را روایت کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان فتنه‌های مختلفی پس از دفاع مقدس برای ملت ما ایجاد کردند گفت: دفاع مقدس را وحدت ملت ایران، ولایت مداری جوانان انقلابی ایران، ولایت‌پذیری جوانان به ثمر رساند؛ هرگاه در این مؤلفه‌ها محکم ایستادیم دشمنان عقب‌نشینی کردند.

جانشین سپاه نینوا استان گلستان افزود: سال 78 پس از سال‌ها بعد از جنگ دشمن وارد میدان می‌شود اما این بار استراتژی را تغییر می‌دهد و آن را به کف خیابان‌ها می‌آورد؛ اما ملت وقتی ندای ولی خود را می‌شنوند تومار آن‌ها را می‌پیچند.

حسینی اضافه کرد: 10 سال پس‌ازآن فتنه 88 را شاهد بودیم؛ در این سال اوج حماسه‌آفرینی ملت ایران حماسه نهم دی‌ماه بود که استارت و گرای آن را مردم هوشمند ولایت‌پذیر ایران از خطبه تاریخی 29 خرداد 88 مقام معظم رهبری گرفتند.

وی گفت: انقلاب اسلامی را مؤسسات و اندیشکده های مختلف دنیا مطالعه کرده‌اند؛ یکی از این اندیشکده ها که نظرات آن بسیار راهبردی است اندیشکده اینترپرایز است. بررسی این اندیشکده در خصوص نظام جمهوری اسلامی ایران این است که دولتی انقلابی دارد و بزرگ‌ترین تهدیدها علیه جمهوری اسلامی ایران از خارج کارگر نیست بله از داخل و از سوی جریان‌ها، گروه‌ها، احزاب سیاسی و مردم آن کشور می‌تواند با انقلاب اسلامی مقابله کرد.

حسینی افزود: وقتی این یافته‌ها ارائه شد دشمن استراتژی برای خود مشخص کرد و تلاش اصلی خود را روی دو مؤلفه سوار کرد یکی دوقطبی سازی در جامعه با تفرقه بین مذاهب و اقوام، و بخشی به‌صورت نوین در دوقطبی سازی جامعه در احزاب و گروه‌های سیاسی و مؤلفه دوم هم بر روی جدا کردن مردم از امام خود و فرزندان انقلاب از ولایت و امامت استوار کرده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار