مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان از اجرای یک میلیون و ۸۵۲ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در مراکز ثابت فنی وحرفه‌ای استان گلستان خبر داد.

 یک میلیون و ۸۵۲ هزار نفرساعت آموزش های مهارتی در گلستان اجرا شد

به گزارش گلستان 24 ؛سیدعلیرضا حسینی‌طلب عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت تعمیق سواد مهارت دربین گروه‌های هدف در بدو ورود به فضای کسب‌و‌کار اظهارداشت: تحریم‌های ظالمانه، فرصتی مغتنمی است برای افراد علاقمند برای ورود به فضای کسب و کار و شرکت‌های دانش بنیان، تا با فراگیری مهارت‌های لازم در بستر دانش و فناوری نوین، به اقتصاد جامعه و خانواده خود کمک کنند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان گلستان افزود: زمان طلایی به منظور فراگیری آموزش‌های مهارتی برای دانشجویان ، تحصیل همزمان در مراکز دانشگاهی و آموزش رایگان در مراکز فنی وحرفه‌ای است که تلفیق دانش و مهارت را فراهم می‌سازد.

حسینی‌طلب تصریح کرد: در 9 ماهه سال‌جاری 809 دوره در قالب 35 گروه آموزشی برای 12 هزار و 440 نفر با حجم یک میلیون و 852 هزار نفرساعت در 338 عنوان حرفه در مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای برگزارشد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ ای استان گلستان افزود: جهش اقتصادی، با جنبش مهارت آموزی محقق می‌شود و با شناسائی نیازهای آموزشی جامعه و برنامه‌ریزی منسجم مبتنی بررویکرد فناورمحور می‌توانیم شتاب لازمه در عرصه تولید را فراهم کرد.

وی اظهار کرد: در 9 ماهه سال‌جاری تعداد 41 جلسه هم‌اندیشی و 9 جلسه هیئت نظارت برگزار و به منظور نظارت و بازرسی از آموزشگاه‌های فنی وحرفه‌ای آزاد تعداد 589 مورد بازرسی انجام و تعداد 46 آموزشگاه درطرح رتبه‌بندی شرکت و گواهینامه آنان صادر شد.

انتهای پیام/ش

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار