مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان از آغاز تکمیل پارک موزه دفاع مقدس گلستان در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: تکمیل پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 تکمیل پارک موزه دفاع مقدس گلستان نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش گلستان 24 ؛ سردارعلی ملک شاهکوهی ظهر  دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هنوز دفاع مقدس حرف برای گفتن دارد، اظهارداشت: دفاع مقدس یک گنجینه است که باید برای نسل جوان بازگو شود و یکی از ماموریت‌های ما جمع‌آوری خاطرات شهدا، جانبازان و خانواده‌های آنان و تاریخ شفاهی شهدا است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان تصریح کرد: ماموریت دوم ما تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان است که 260 متدخل برای آن در نظرگرفته شده است و باید مقالاتی در آن گنجاده شود تا مرجعی برای آیندگان شود.

وی ادامه داد:تاکنون 30 درصد از تدوین دانشنامه که طرحی 5 ساله است، انجام شده و بقیه نیز باید در 3 سال آینده به پایان برسد و در این راه نیازمند همکاری مسئولان و خانواده‌های شهدا و رزمندگان هستیم.

ملک شاهکوهی یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های این اداره کل را ساخت مکانی برای جمع‌آوری آثار شهدا دانست و گفت: ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی با عنوان پارک موزه دفاع مقدس که قرار است تا پایان سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان اظهار کرد: ادامه ساخت این پارک موزه که با پیشرفت 30 درصدی همراه است از امروز در جلسه‌ای با  تفاهم با شهرداری گرگان و امضاء با پیمانکار آغاز می‌شود.

وی آغاز رسمی ادامه ساخت را بهمن ماه امسال اعلام کرد و گفت: این پروژه فرهنگی به مساحت یک‌هزار و 600 متر با زیربنایی حدود 17 هزار 170 متر در تپه نورالشهدا گرگان ساخته می‌شود و در این مرکز، آثار شهدا و رزمندگان، مرکز آموزش و تاریخ شفاهی 8 سال دفاع مقدس، شهدای انقلاب، مدافع حرم و امنیت پایدار نگهداری خواهد شد.

وی این مرکز فرهنگی را بزرگترین مرکز جذب گردشگر در استان اعلام کرد و افزود: این پروژه برای تکمیل و پایان کار به 15 میلیارد بودجه نیازمند است که از 3 حوزه ملی، استانی و اعتبارات عمومی و خیران تامین می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان اظهار کرد: خوشبختانه  تکمیل پارک موزه دفاع مقدس استان  در برنامه‌های اعتباری سال 98 استان پیش‌بینی شده و نویدبخش پای کارآمدن مسئولان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان با بیان اینکه می‌خواهیم از وجود خیران در این حوزه استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: کارگروه‌های مختلف در این حوزه شکل گرفته و تلاش داریم با اعلام شماره حساب از کارگروه‌هایی به نام همیاران ایثار که متشکل از خانواده‌های معظم شهداست رونمایی شود و مردم می‌توانند در بحث خیران مشارکت کنند.

وی به کارگروه خادمان شهدا اشاره کرد و گفت: افرادی که می‌خواهند جزء خادمین شهدا شوند باید در این حوزه نام‌نویسی کنند.

ملک‌شاهکوهی شکل‌گیری انجمن واقفین حوزه دفاع مقدس را نیازمند اطلاع‌رسانی دانست و تصریح کرد: امید داریم با کمک رسانه‌های استان افرادی که علاقه‌مند هستند ملک و سرمایه خود را وقف کنند در حوزه  شهدا وقف کنند تا بتوان درآمد آن صرف امور شهدا شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار