مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: حدود ۶ سال قبل این پروژه آغاز شده و تاکنون هم یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده اما این پروژه برای تکمیل نیاز به ۸ میلیارد تومان دیگر اعتبار دارد.

نیاز اعتبار 8 میلیارد تومانی برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس گلستان

به گزارش گلستان24؛عباس حسن نیا ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان اظهارداشت: حدود 6 سال قبل این پروژه آغاز شده و تاکنون هم یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: در حال حاضر کل پروژه 30 درصد و اسکلت ساختمان نزدیک به 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان با اشاره به مشکلات اعتباری این پروژه هم گفت: اعتبارات این پروژه ملی است اما اختصاص این بودجه‌ها سال‌ها طول می‌کشد. برآوردها نشان می‌دهد این پروژه برای تکمیل نیاز به 8 میلیارد تومان دیگر اعتبار دارد.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات ملی تخصیص ما در سال‌جاری 19 درصد و سال گذشته صفر بوده، هم‌چنین در 2 سال اخیر از محل اعتبارات استانی هم تخصیصی نداشتیم.

حسن‌نیا با بیان اینکه در زمینه تدوین تاریخ شفاهی اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: با کمک سپاه استان اقداماتی خوبی در این زمینه انجام شده اما تا زمانی که این اقدامات منجر به کتاب نشود و به شکل مکتوب درنیاید، مثل اینست که کاری انجام نشده  است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان با اشاره به تهیه و تالیف 50 کتاب در زمینه دفاع مقدس در استان افزود: سال گذشته سازمان برنامه و بودجه استان در راستای برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید 150 میلیون تومان اختصاص داده بود.

وی درباره یادمان‌های شهدای گمنام هم اظهار داشت: بسیاری از یادمان‌های شهدای گمنام را ساختیم. تاکنون در استان 23 یادمان کامل ساخته شده و 21 یادمان در حال ساخت است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار