مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ از افزایش ۲۲ درصدی استقبال مسافران از قطارهای بین شهری در گلستان طی ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش ۲۲ درصدی استقبال مسافران از قطارهای بین شهری در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛محمدرضا قربانی در گفتگو با خبرنگار ما  اظهار کرد: باتوجه به تامین ظرفیت به منظور جابجایی مسافر از طریق حوزه ریلی (رفت و برگشت) مردم استان از ابتدای ۹۷ تا پایان آذرماه امسال، ضریب اشغال قطارهای مسافری در حوزه بین شهری و حومه ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب بالغ بر ۲۲ و ۱۸ درصد رشد داشته است.

قربانی افزود: این افزایش در درجه اول بیانگر تمایل مردم استان به بهره گیری از ضریب ایمنی و امنیت بالای حمل و نقل ریلی در مقایسه با خطرات جاده ای است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکات حائز اهمیت که موجب تشویق مسافران به استفاده از حمل و نقل ریلی است، پائین بودن هزینه با توجه به میزان تنوع و کیفیت خدماتی که در ایستگاه های مسافری و حین سفر به مسافران ارائه می شود.

قربانی یاد آور شد: پیش بینی می شود با توجه به ظرفیت ایجاد شده و افزایش آگاهی مردم در خصوص ویژگی های مسافرت از طریق حمل و نقل ریلی و همچنین تلاش های صورت گرفته در راستای کنترل و بهبود مستمر کیفیت و تنوع خدمات قابل ارائه به متقاضیان سفر، شاهد افزایش روند رو به رشد سفرهای ریلی و انتقال هرچه بیشتر ترافیک جاده ای به خطوط راه آهن یعنی حمل و نقل سبز باشیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار