فرماندار گمیشان گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در گمیشان ساخته می شود.

بیمارستان ۶۴ تختخوابی در گمیشان ساخته می شود

به گزارش گلستان 24 ؛ امیرشیر توماج، صبح دوشنبه در نشست ستاد خبری چله انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب ما انقلاب اجتماعی است و همه ابعاد زندگی افراد را تغییر داد.

وی افزود: بعد از انقلاب ابعاد فرهنگی، نظامی، سیاسی ما تغییر کرد و امام راحل (ره) فعالیت های گسترده ای و حرف های تازه ای در سیاست بین الملل داشت.

توماج گفت: به دلیل شعار نه شرقی و نه غربی، تحریم ها از همان اوان انقلاب شروع شد اما با تدبیر امام امروزه انقلاب به درخت تنومندی تبدیل شده است.

وی بیان کرد: گمیشان از جمله شهرستان های کمتر توسعه یافته در استان بوده و نقشه راهی برای توسعه راهبردی تهیه شده است.

توماج گفت: مردم سنی دریادل گمیشان ۷۴ شهید تقدیم انقلاب کردند و در تمام مناسبت ها حضور پرشوری دارند.

وی ادامه داد: امسال شاهد حضور پنج وزیر و ۱۴ معاون وزیر در شهرستان بودیم و همچنین ۱۰ بار حضور استاندار گلستان، بیش از ۲۵ بار معاونان استاندار و ۱۸۷ بار حضور مدیران کل را در سطح شهرستان داشتیم.

توماج بیان کرد: گمیشان ۶۸ هزار هکتار زمین زراعی دارد اما در قبل از انقلاب ۲۵ هزار هکتار است.

وی با بیان این که میزان نرخ باسودای به ۹۹.۵ رسیده است، گفت: کمباین ما در قبل از انقلاب ۲۵ دستگاه بود اما دو هزار و ۵۹ ادوات کشاورزی ما رسیده است.

فرماندار گمیشان تصریح کرد: در حوزه بهداشت میزان بهره مندی افراد قبل از انقلاب ۴۳۷.۵ متر مربع بود اما امروز به هشت هزار و ۱۰۰ متر رسیده است.

وی با بیان این که بیش از ۸۲ مدرسه خیرساز داریم، اظهار کرد: در حوزه راه ۷۰ کیلومتر راه شوسه قبل از انقلاب داشتیم و اکنون ۳۰۸ کیلومتر راه آسفالت داریم.

توماج ادامه داد: در حوزه برق قبل از انقلاب ۲۵ ترانس با چهار هزار و ۵۳ مشترک داشتیم که بعد از انقلاب به ۱۷ هزار و ۷۰۰ مشترک و ۵۳۰ ترانس رسیده است.

وی گفت: قبل از انقلاب توجهی به روستاها و شهرها نمی شد و همین امر سبب عقب افتادگی هایی شده بود اما اکنون ۳۴ هزار و ۲۸۰ متر کانیبو کار کردیم.

توماج با بیان این که سفر رئیس جمهور منشأ برکاتی برای شهرستان بود، تأکید کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۳۳ هزار هکتار زهکشی اراضی، کانال های درجه سه و چهار انجام شده است.

وی افزود: با افتتاح جاده ناردالی مسیر گمیشان به سیمین شهر به هفت دقیقه کاهش یافته است و کاهش هزینه را در بر دارد.

توماج اظهار کرد: شهرک تخصصی شیلات گلستان را در گمیشان داریم و تاکنون ۶ واحد را به سرمایه گذاران تحویل دادیم و اولین واحد مشغول به کار شده است.

وی با اشاره به این که طرح هادی در همه روستاهای انجام شده است، تأکید کرد: بیمارستان ۶۴ تختخوابی را با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور محقق کردیم.

فرماندار گمیشان خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی گمیشان نیمه تمام بود اما ظرف دو الی سه ماه اخیر با قوت برای تکمیل آن کار می شود و اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

آخرین اخبار