رئیس اداره نظارت بر کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی استاندارد گلستان گفت: بیش از ۲۰۰ فقره گواهینامه انطباق صادراتی، طی ۱۰ ماهه امسال، صادرشد.


صدور بیش از ۲۰۰ فقره گواهینامه انطباق صادراتی در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ سید مهدی حسینی رئیس اداره نظارت بر کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی استاندارد گلستان گفت: طی ده ماهه سال جاری ۲۲۷ فقره گواهینامه انطباق با استاندارد برای کالا‌های صادراتی از گمرک استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳ برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: کالا‌های صادراتی استان شامل انواع خرما مضافتی، کلوته، کبکاب و زاهدی، انواع کشمش بی دانه، تیزابی و آفتابی و پسته بوده است.

حسینی افزود: پس از صدور گواهینامه‌های انطباق صادراتی، این محموله‌ها به کشور قزاقستان از طریق مرز ریلی اینچه برون به وزن حدود ۸ تن ۵۷۹ کیلوگرم و به ارزش بیش از ۵۰۸ میلیارد ریال صادر شد.

وی گفت: به منظور جلوگیری از خروج کالا‌های نامرغوب به بازار‌های بین المللی، این تعداد گواهینامه پس از بازرسی، نمونه برداری و آزمون بر روی نمونه‌های مربوطه صادر شده است.

وی در پایان گفت: بر اساس قانون، کنترل کیفیت کالا‌های صادراتی به منظور فراهم آوردن امکان رقابت با کالا‌های مشابه خارجی و حفظ بازار‌های بین المللی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار