مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اعمال فشار بر روند بازرسی‌های آژانس انتقاد کرده است.

 آمانو درباره اعمال فشار بر بازرسی‌های آژانس هشدار داد/تکرار پایبندی ایران به برجام

به گزارش گلستان 24 ؛به نقل از رویترز، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که نهاد تحت ریاستش بر توافق هسته‌ای ایران نظارت می‌کند امروز چهارشنبه گفت که تلاش‌ها برای تحت‌فشار قرار دادن روند بازرسی‌ها "غیرسازنده و به‌شدت آسیب‌زا" هستند.

به‌نوشته رویترز،‌ آمانو به نام طرف خاصی که این فشار را بر آژانس وارد کرده اشاره‌ای نکرده است.

وی که برای کارکنان آژانس اتمی سخنرانی می‌کرد در سخنانی گفت: اگر اعتبار ما زیر سؤال برود به‌ویژه تلاش‌هایی برای مداخله نامحسوس یا اعمال فشار بر راستی‌آزمایی آژانس وجود داشته باشد، این امری غیرسازنده و به‌شدت آسیب‌زاست.

آمانو در این سخنرانی مجدداً تأکید کرد که ایران همچنان به تعهدات هسته‌ای خود در برجام پایبند است.
وی تصریح کرد: ایران همچنان تعهدات هسته‌ای خود را که در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) آمده انجام می‌دهد. ضروری است ایران به اجرای کامل این تعهدات ادامه دهد.
 
علاوه بر آنکه آژانس مکرراً پایبندی ایران به توافق اتمی را مورد تأکید قرار داده روز گذشته نهادهای اطلاعاتی آمریکا نیز بر این امر صحه گذاشتند، ترامپ اما امروز چهارشنبه ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را زیر سؤال برد و آن را منفعلانه توصیف کرد.
 
آمانو همچنین در این سخنرانی به‌سراغ موضوع کره شمالی نیز رفت و گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها سازمان بین‌المللی است که می‌تواند برنامه هسته‌ای کره شمالی را راستی‌آزمایی کند.
 
احتمالاً منظور آمانو در خصوص اعمال فشار بر بازرسی‌های آژانس دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هستند زیرا این دو به‌شدت سعی داشته‌اند با مداخله در کار آژانس و ارائه شواهد ادعایی نادرست تأکید کنند ایران به بازرسی‌های بیشتری نیاز دارد.

انتهای پیام/*

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار