معاون سازمان ملی استاندارد گفت: رویکرد استاندارد در حال تغییر است و اگر قانون جدیدی که ابلاغ شد به مرحله عملیاتی برسد، همه دستگاه‌های اجرایی موکلف شدند مقررات فنی خود را تبدیل به استاندارد کنند.

دستگاه‌های اجرایی مکلف استانداردسازی مقررات فنی خود هستند

به گزارش گلستان 24 ؛ ، وحید مرندی مقدم ظهر امروز در آیین گرامیداشت استاندارد در گرگان اظهار داشت: باید تلاش کنیم که استانداردسازی را به لایه‌های اجتماعی کشور انتقال داده و به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کمک کنیم تا استانداردسازی را ترویج و رعایت کنند.

وی افزود: رویکرد استاندارد در حال تغییر است و اگر قانون جدیدی که ابلاغ شد به مرحله عملیاتی برسد، همه دستگاه‌های اجرایی موکلف شدند مقررات فنی خود را تبدیل به استاندارد کنند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: براساس این قانون موضوع استانداردسازی را به واحدهای تولیدی خواهیم سپرد و آن واحد تولیدی خواهد گفت که کالایی که تولید می‌کند استاندارد ملی یا بین‌المللی را دارد یا نخواهد داشت.

مرندی با تاکید بر این موضوع که سلامت مردم خط قرمز استاندارد محسوب می‌شود، گفت: مصوبه‌ای را امسال ابلاغ کردیم که از واحدهای تولیدی که نمونه می شوند، دیگر از آن واحد ها نمونه برداری صورت نپذیرد.

وی افزود: هر واحد تولیدی هم که از آن آزمون گرفته می‌شود و نمره مردودی بگیرد بارها از آن آزمون گرفته خواهد شد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: ما خواهان پویایی بستر تولید و استاندارد در جامعه هستیم و امروزهیچ جهادی بهتر از اشتغال و تولید برای کشور نیست.

محمود فرمانی  مدیرکل استاندار استان گلستان هم در این مراسم اظهار داشت: امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری گردید که در این راستا اداره استاندارد استان گلستان برنامه های متعددی را اجرایی کرد.

وی با تاکید بر این که باید به تولیدات ملی توجه زیادی شود، خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان باید تلاش خود را چندین برابر و تولیدات خود را باکیفیت لازم به مرحله تولید برسانند.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار