گلستانی‌ها با خرید 100 درصدی بلیت فیلم سینمایی «سرخپوست» استقبال بی‌نظیری از این فیلم در چهارمین شب از سی و هفتیمن جشنواره فیلم فجر از خود نشان دادند.

تسخیر صندلی‌های پرده سینمایی تالار فخرالدین اسعد گرگانی توسط «سرخپوست»

به گزارش گلستان 24 ؛  از 21 مهر سال گذشته، با انتشار فراخوان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در کشور آغاز به کار کرد و براساس نظر هیئت داوران فیلم‌های مختلفی در بخش سودای سیمرغ، نگاه نو، انیمیشن، مستند و فیلم کوتاه در این جشنواره اکران می‌شود.

 

از سویی برای اینکه مردم کشور نیز بتوانند در 40 سالگی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر از هنر سینمای این جشنواره بهره‌مند شوند لذا در استان‌ها به قید قرعه برخی از فیلم‌های این جشنواره به نمایش در می‌آید.

 

بر این اساس نیز در استان گلستان 12 فیلم در دو پرده سینمایی تالار فخرالدین اسعد گرگانی و سینما «کاپری» اکران می‌شود.

 

استقبال در چهار شبه گذشته در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به اندازه سال گذشته بوده و این مهم نشان می‌دهد که اکران فیلم جشنواره فجر در استان گلستان نسبت به سنوات گذشته موفق‌تر بوده است.

 

امشب در سانس دوم نمایش فیلم‌های سینمایی فجر پس از اکران فیلم«ناآگاهان درخت» به کارگردانی صفی یزدانی فیلم «سرخپوست» استقبال بی‌نظیری داشته و توانست با فروش 100 درصدی بلیت سالن سینمایی تالار فخرالدین اسعد گرگانی را تسخیر کند و نوید آن باشد که اکران آن در سینمای کاپری» نیز به این گونه باشد.

«سرخ‌پوست» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی« نیما جاویدی» محصول سال ۱۳۹۷ است و موسیقی این فیلم توسط «رامین کوشا» نگاشته شده و در این فیلم نیز« نوید محمدزاده»،«پریناز ایزدپناه»، «آتیلا پسیانی» و« ستاره پسیانی» «حبیب رضایی» و «مانی حقیقت« هنرنمایی می‌کنند.

حضور ستاره پسیانی، دختر آتیلا پسیانی و فاطمه نقوی که سال گذشته، برنده تندیس بهترین بازیگر زن در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد نیز از نکات است که علاقمندان به حوزه سینما را در تالار فخرالدین اسعد گرگان را برای دیدن این فیلم گردهم آورده بود.

 

رضا یازلو، معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان گلستان در مورد این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از روز نخست این جشنواره تاکنون فقط در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در دو بخش کودک و بزرگسال ۴ هزار و ۵۰۰ نفر مخاطب داشتیم که این میزان برابر تمام مخاطبان سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر است.

وی تصریح کرد: در چهار روز نخست اکران برابر تمام مخاطبان کل اکران‌های سال گذشته بوده و این در حالی است که چهار  روز دیگر از جشنواره باقی مانده است.

 

معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان گلستان ادامه داد: همچنین باید به آمار مخاطبان تالار فخرالدین اسعد گرگانی آمار مخاطبین سینمای کاپری را باید اضافه کنیم و این نشان این است که خدمات‌دهی به مردم بیشتر در این دوره بیشتر شده است.

 

یازلو متذکر شد: استقبال از مردم از جشنواره و فیلم‌ها در امسال بیشتر شده و در دو مکانی که امسال میزبان آن هستیم توانستیم میزبان خوبی برای علاقمندان باشیم.

 

وی گفت: پرده سینمایی تالار فالخرالدین اسعد گرگانی که به عنوان میزبان انتخاب شده برای نخستین بار نبوده و سال ۱۳۹۵ تالار فخرالدین اسعد گرگانی میزبان فیلم فجر بوده است.

 

معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان گلستان تاکید کرد: اگر چه آن سال میزبانی خوبی به جهت اجرا و مدیریت اجرایی نداشتیم و امسال با تدابیری انجام شده و با سیاستگذاری تلاش شده این مکان به عنوان یکی از میزبان‌های شایسته فیلم فجر معرفی شود که تمامی امکانات برای مخاطبان سینما ایجاد کرده است تا در آرامش کامل به تماشای فیلم سینمایی بپردازند.

 

یازرلو افزود: تالار فخرالدین اسعد گرگان از زمان احداث و افتتاح دارای سینما بوده و آپارات خانه تالار فخرالدین اسعدگرگانی سال‌های سال برای مردم فیلم های سینمایی کشور را اکران کرده است.

 

محمدرضا ملک‌زاده، رئیس انجمن سینمای جوانان استان گلستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سه شب نخست این جشنواره 3 هزار نفر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی استقبال کننده داشتیم که نسبت به سال گذشته نیز افزایش داشته است.

 

وی با بیان اینکه 14 فیلم برای این جشنواره در نظر گرفته شده که پنج مورد آن در بخش کودک و نوجوان است، افزود: فیلم «سرخپوست»، فیلم «شبی که ماه کامل شد» و «این بیست و سه نفر» و «جاندار» بسیار پرفروش و پراستقبال بوده و این فیلم‌ها جزو فیلم‌های برتر مردمی این جشنواره نیز بوده است.

 

رئیس انجمن سینمای جوانان استان گلستان یادآور شد: یکی از اهدافی که در این جشنواره داشتیم حمایت از انجمن سینمای جوانان استان بود و از این ظرفیت برای بازدید از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر استفاده کردیم و بخشی از بلیت‌ها را به شکل رایگان در اختیارش قرار دادند.

 

ملک‌زاده با بیان اینکه هیچ فیلمی که به جشنواره راه پیدا کرده باشد کارگردان گلستانی نداشته است، یادآور شد: در فیلم «قسم» چند بازیگر گرگانی در این فیلم از قبیل «حسن رستمانی» بازی کرده است که متاسفانه این فیلم برای اکران به گلستان داده نشده است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته 5 هزار و 300 تماشاگر در این فیلم داشتیم، افزود: جشنواره فیلم برای مردم بسیار مهم است و از استقبالی که شده در آستانه چهلمین سالگرد تلاش شده در یک فضای باشکوه برگزار شود تا مردم بتوانند بهره بیشتری از این جشنواره داشته باشند و تا روز پنجشنبه رکورد تماشای فیلم‌های فجر در استان گلستان شکسته خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار