در سومین شب اکران فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، «شبی که ماه کامل شد» با استقبال گسترده از سوی مخاطبان رو به رو شد.

پیشتازی «شبی که ماه کامل شد» درگرگان/فیلمی شایسته سیمرغ

به گزارش گلستان 24 ؛ سومین شب سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با اکران دو فیلم به پایان رسید.

«شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار که در گرگان با اقبال عمومی رو به رو شده است، ساعت ۱۹ برای دومین بار به اکران درآمد و اکثر مخاطبین خود را راضی به خانه فرستاد.

فیلم «طلا» هم به کارگردانی پرویز شهبازی برای دومین بار بر روی پرده نمایش تالار فخرالدین اسعد گرگانی اکران شد و همانند روز نخست اکران خود در گرگان مخاطبین راضی و ناراضی داشت.

محمدرضا ملکزاده با اشاره به استقبال خوب مردمی از فیلم های جشنواره فیلم فجر در تالار فخرادین اسعد گرگانی اظهار کرد: «شبی که ماه کامل شد» با ظرفیت تکمیل ۵۰۰ نفر و طلا با استقبال بیش از ۳۶۰ نفر در تالار اکران شد.

بسیاری از افرادی که به تماشای فیلم های جشنواره فجر تا به اینجا نشسته اند شبی که ماه کامل شد را شایسته دریافت سیمرغ بلورین در بخش های مختلف می دانند.

پس از اکران فیلم «شبی که ماه کامل شد» جلسه نقد و بررسی این با فیلم هم با حضور منتقدان برگزار شد.

کیومرث سلیمانی مقدم در این جلسه گفت: این فیلم قطعا دو نامزد در بخش بهترین بازیگر را در این جشنواره دارد، همچنین موزیک بسیار عالی، تصویربرداری بی نظیر و تدوین کار حساب شده بود.

وی افزود: گرچه فیلم نامه ضعیف بود اما وقتی در یک فیلمنامه ضعیف چنین چیزهایی می بینیم با یک فیلم خوش ساخت طرف می شویم.

این منتقد سینما اظهار کرد: من نرگس آبیار را نسخه حاتمی کیا می دانم و معتقدم از جمله کارگردان هایی است که تکلیفش با خودش مشخص است.

نیما صفار، یکی دیگر از منتقدان حاضر در جمع ضمن انتقاد از ضعیف بودن فیلمنامه اظهار کرد: وقتی به این فیلم ها نگاه می شود متوجه می شویم مخاطب این چنین فیلم هایی را دوست دارد و اگر پول را از این فیلم جدا کنیم چیزی باقی نمی ماند.

وی افزود: مخاطب ایرانی عادت کرده فیلم های ایرانی را رنگ پریده ببیند و این گونه فیلم ها برایش جذاب است، گرچه اینگونه آثار که از فیلمنامه ضعیفی برخوردار هستند در مخاطب اثر خود را می گذرانند.

در کنار سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، طرح سیمرغ و پروانه ها ویژه کودکان  نوجوانان در گرگان به اجرا درآمد و پنج فیلم منتخب سینمای کودک و نوجوان از صبح ١٤ بهمن ماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی اکران شد.

عادله کشمیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این رابطه اظهار کرد:  از ١٤ لغایت ١٨ بهمن ماه در ساعت ١٠ صبح چهار فیلم «لکنت»، «پاستا ریونی»، «بنیامین» و «ضربه فنی» برای تمامی گروه های سنی و فیلم « آخرین داستان» ویژه گروه سنی نوجوان به صورت رایگان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اکران خواهند شد.

لازم به ذکر است چهارمین شب جشنواره فیلم فجر در گلستان با دو فیلم «ناگهان درخت» ساخته صفی یزدانیان و «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی در ساعات ۱۹ و ۲۱ در تالارفخرالدین اسعد گرگانی ادامه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار