۸۹۴ روستای گلستان از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار هستند

۸۹۴ روستای گلستان از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار هستند

به گزارش گلستان 24 ؛ بهزاد هرمزی عصر چهارشنبه در خصوص تعداد دستاوردهای حوزه آب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان هزار و ۱۷ نقطه مسکونی وجود دارد که از این تعداد برای ۹۹۰ روستای هدف باید آبرسانی انجام شود.

وی از وجود ۹۴۳ روستای بالای ۲۰ خانوار خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۸۹۴ روستای استان از آب شرب، سالم و بهداشتی و پایدار بهره مند هستند که این اقدام گام بزرگی در جهت آبرسانی به روستاهای استان بوده است این در حالی است که قبل از پیروزی انقلاب تنها ۱۵۰ روستای از آب آشامیدنی  بهره مند بودند.

هرمزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۱ روستا فاقد آب، توسط ناوگان سیار آبرسانی می شوند که با بهره برداری طرح های آبرسانی دهه فجر و بهره مندی ۱۳ روستا از آب شرب سالم و بهداشتی این رقم به ۷۸ روستای فاقد آب شرب خواهد رسید.

وی آبرسانی به این ۱۳ روستای فاقد آب را برگ زرینی از خدمات دولت تدبیر و امید دانست و یادآور شد: تاکنون درصد برخورداری روستاها از آب شرب  سالم و پایدار ۸۶.۶۹ درصد بود که با افتتاح پروژه های دهه فجر  و تا پایان سال مالی ۹۷ به ۷۱ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از افتتاح ۴۰ پروژه و کلنگ زنی ۴۰ طرح آبرسانی در دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: برای این پروژه ها بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و خواهد شد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه ها ۱۲۰ روستا از آب آشامیدنی بهداشتی و پایدار بهره مند می شوند.

به گفته هرمزی، با بهره برداری از این طرح هایی که دهه فجر کلنگ زنی می شود ۱۲۹ روستا با ۲۰۸ هزار نفر جمعیت از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی اضافه کرد: حفر و تجهیز هشت حلقه چاه، بهسازی ۳دهنه چشمه، ۶ هزار مترمکعب مخزن ذخیره، ۷۷ کیلومتر خط انتقال، ۱۰۲ کیلومتر شبکه توزیع، چهار باب ایستگاه پمپاژ، سه هزار و ۴۰۰ فقره استانداردسازی انشعابات مشترکان، با افتتاح پروژه های آبرسانی این دستگاه به بهره برداری می رسد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه، بهسازی سه دهنه چشمه، چهار هزار و ۵۵۰ مترمکعب مخزن ذخیره، ۴۷ کیلومتر خط انتقال، ۷۱ کیلومتر شبکه توزیع، یک باب ایستگاه پمپاژ، ۱۲ باب حصارکشی و محوطه سازی و ۱۵۰۰ فقره استاندارد سازی انشعاب مشترکان در این ایام کلنگ زنی می شود.


انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار