مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: مانور منطقه‌ای شمال کشور با حضور امدادگران استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان به مدت ۳ روز در منطقه داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

 مانور منطقه‌ای جمعیت هلال‌احمر شمال کشور در گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان 24 ؛ محمد علی هروی در حاشیه برگزاری مانور منطقه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مانور منطقه‌ای شمال کشور با ارائه خدمات داوطلبانه پزشکی و پیراپزشکی به مناسبت 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در روستاهای داشلی‌برون گنبدکاووس به مدت 3 روز برگزار شد.

وی افزود: در این مانور تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) و (RDH) وارد صحنه شدند تا نحوه خدمات‌رسانی با امکاناتی که دارند را ارزیابی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان بیان داشت: در این مانور منطقه‌ای تعداد 37 پزشک عمومی و متخصص و پیراپزشکی داوطلب (بهداشت محیط، تغذیه، بهداشت روان، پرستار، ماما و تکنسین دارو) به همراه 50 عوامل اجرایی به مردم کم برخوردار روستاهای شوردرگش، دوزالوم، خیرخواجه‌علیا و آراقوئی خدمات ارائه دادند.

وی ادامه داد: در این مانور علاوه بر این 4 روستا به مردم 7 روستای دیگر از توابع بخش داشلی‌برون گنبدکاووس خدمات ارائه شد که در مجموع 3 هزار و 215 نفر از خدمات پزشکی و پیراپزشکی بهره‌مند شدند.

هروی گفت: در کنار این مانور بیمارستان سریع استقرار، با هدف اجرای مانور زلزله و محک زدن امکانات و افزایش توان نیروها در زمان بحران‌های احتمالی برپا شد.

وی یادآور شد: این مانور نیز در روستاهای داشلی برون به صورت مانور امداد و نجات با رویکرد زلزله، جستجوی نجات مصدومان، ارائه کمک‌های اولیه، انتقال مصدومان به بیمارستان سریع استقرار برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: این بیمارستان شامل بخش‌هایی مانند تریاژ، پانسمان، اتاق عمل جراحی، تخت‌های بستری و CPR بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار