سی‎وچهارمین جشنواره موسیقی فجر در گلستان همزمان با تهران آغاز به کار کرد و در شب نخست این جشنواره سه گروه بومی به روی صحنه رفتند.

سی‎وچهارمین جشنواره موسیقی فجر در گلستان آغاز به کار کرد

به گزارش گلستان 24 ؛ سی‎وچهارمین جشنواره موسیقی فجر در استان گلستان همزمان با تهران از شامگاه سه شنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز به کار کرد.

در شب نخست این جشنواره گروه موسیقی «بیداد» به سرپرستی احسان احمدی، گروه موسیقی مقامی به سرپرستی علی اصلان کتولی و گروه موسیقی «کوبه ای استرآباد» به سرپرستی زهرا یوسفی به روی صحنه رفتند.

حامد جنتی، عضو هیئت مدیره انجمن موسیقی استان گلستان در آیین افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره به همت انجمن موسیقی استان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شده است.

وی افزود: تلاش کردیم در انتخاب گروه هایی که قرار است اجرا داشته باشند سخت گیری بیشتری کنیم تا کیفیت اجرای بالایی را شاهد باشیم.

 جنتی با بیان اینکه کارگاه های جذابی برای اهالی هنر و موسیقی در نظر گرفته شده، ادامه داد: این کارگاه‎ها در دو بخش هنرجویان و اساتید برگزار می‎شود.

وی گفت: کارگاه مهندسی صدا که در حوزه هنر موسیقی کمبود آن احساس می شد توسط میلاد غیناقی و پوریا احمدی برگزار می شود، همچنین کارگاه آموزش مبانی و اصول اجرای موسیقی هم توسط استاد شریف لطیفی در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد.

در روز دوم این جشنواره «آداک» گروه کُر بزرگ استان گلستان به سرپرستی ابوذر اسماعیلی ثالث، «زهی کلاسیک» به سرپرستی هادی هادی لو و «پالیزان» به سرپرستی اسماعیل هادمی اجرا خواهند داشت.

 لازم به ذکر است سی‎و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در استان گلستان با حضور ۲۱ گروه استانی و دو گروه ملی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی و شهرستان گنبدکاووس اجرا خواهند داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار