سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با بیان اینکه وزارت کشور در سال های اخیر اعتبارات خوبی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به این استان اختصاص داده گفت: تنها در سال جاری مقدار این اعتبارات نسبت به سال گذشته 10 برابر افزایش داشته است.

 اعتبار پیشگیری از آسیب های اجتماعی گلستان 10 برابر شد

به گزارش گلستان 24 ؛صفرعلی برزمینی روز شنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری گنبدکاووس افزود: اعتبار پیش بینی شده در سال جاری برای مقابله با آسیب های اجتماعی استان 87 میلیارد ریال است که 50 میلیارد ریال این اعتبارات صرفا برای مناطق حاشیه نشین و رفع مسائل و مشکلات آن است.

وی، راه اندازی مدارس مهر ویژه دانش آموزان بازمانده از تحصیل با اعتبار 16 میلیارد ریال، راه اندازی سه دفتر تسهیل گری و احداث چند فرهنگ سرا را از مهمترین برنامه ها در دست اقدام حوزه اجتماعی گلستان ذکر کرد و افزود: هر شهرستان استان، بویژه گرگان و گنبدکاووس که متقاضی این طرح ها باشد، می تواند از اعتبارات پیش بینی شده آن استفاده کند.

وی اضافه کرد: درنظر داریم تعداد دفاتر تسهیل گری گلستان که فعلا سه دفتر شامل دو دفتر در گرگان و یک دفتر در گنبدکاووس است، به 10 دفتر افزایش یابد که یک دفتر دیگر سهم گنبدکاووس می باشد.

برزمینی تصریح کرد: گلستان دربرخی آسیب ها مانند مصرف مشروبات الکلی و شیوع اعتیاد از استان های رده بالای کشور است که لازمه کاهش این آسیب ها مشارکت فعال همه دستگاه های متولی با یکدیگر است.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان همچنین از اختصاص بودجه یک میلیارد و 500 میلیون ریالی برای تکمیل ساختمان نگهداری متکدیان در گنبدکاووس خبر داد و گفت: با تکمیل این طرح، معضل تکدی گری از چهره این شهر با فرهنگ و قدمت تاریخی، رخت برخواهد بست.

وی با تاکید بر ضرورت سرلوحه قرار دادن طرح تقسیم کار ملی درحوزه آسیب های اجتماعی از سوی ادارات و نهادهای استان، خواستار پرهیز از موازی کاری دراین حوزه شد.

وی اضافه کرد: با اینکه اقدامات خوبی درحوزه آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن در سال های اخیر انجام شده اما بعضی موازی کاری ها از سوی ادارات و نهادها، سبب شده تا نتوانیم برخی از ایرادات ساختاری و عملکردی در این حوزه را رفع نماییم.

به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با قدردانی از تلاش ها و اقدامات شهرداری این شهر در اجرای طرح توسعه و بازآفرینی شهری و مناطق آسیب پذیر و حاشیه نشین سیدآباد و بدلجه، برلزوم مشارکت همه ادارات و نهادها دراین حوزه با شهرداری تاکید کرد.

عبدالقدیر کریمی گفت: اعتبارات ستاد باز آفرینی شهری، فرصت استثنایی برای ادارات و نهادها در انجام طرح های زیرساختی درمناطق حاشیه ای و کم برخوردار شهری است که بایستی به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه در گنبدکاووس و در قالب کارگروه تخصصی به مسائل آسیب های اجتماعی پرداخته می شود، اضافه کرد: این شهرستان آماده راه اندازی مدرسه مهر ویژه دانش آموزان بازمانده از تحصیل و افتتاح دفتر تسهیل گری است.

به گزارش ایرنا، شهردار گنبدکاووس نیز دراین نشست گفت: برای اجرای 10 پروژه زیربنایی درمناطق حاشیه نشین و آسیب پذیر این شهر بویژه در دو محله سیدآباد و بدلجه مبلغ 521 میلیارد ریال به ستاد بازآفرینی شهری پیشنهاد شده است.

منصور طعنه گنبدی افزود: علاوه بر این، برای مشارکت در این طرح ها و برخی طرح های دیگر در حوزه مناطق حاشیه نشین شهری مبلغ 537 میلیارد ریال توسط ادارات و نهادها از جمله شهرداری پیشنهاد داده ایم.

وی اضافه کرد: این اعتبارات برای دو سال 97 و 98 است که پیگیری برای تخصیص و اجرایی کردن طرح ها نیازمند مشارکت و اقدام مشترک همه دستگاه های متولی درحوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان می باشد.

شهر گنبدکاووس با افزون بر 160 هزار نفر جمعیت و 28 کیلومتر مربع وسعت، دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

 

انتهای پیام /

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار