سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: طرح «حلقه مهربانی» توسط شهرداری گرگان و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان اجرا می شود.

طرح «حلقه مهربانی» در گرگان اجرا می شود

به گزارش گلستان 24 ؛ موسی الرضا صفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هم زمان با فرا رسیدن بهار طبعیت و آغاز سال نو سنت خانه تکانی توسط شهروندان انجام می شود و بالطبع این امر در شهرداری های کل کشور که عهده دار مدیریت شهری هستند، صدق می کند.

وی افزود: شهرداری ها هم در ایام پایانی سال جهت تغییر اساسی در نما، چهره شهر و اماکن و معابر عمومی اقداماتی انجام می دهند.

صفری ادامه داد: در شهرداری گرگان هم طرح استقبال از بهار را تدوین و به همه سازمان ها، معاونت های شهرداری و شهرداری مناطق طرح را ارسال کردیم.

وی بیان کرد: در جلسه گذشته این امر بررسی و جمع بندی لازم در خصوص بهتر شدن طرح صورت گرفت.

صفری هدف از اجرای این طرح را ایجاد سرزندگی و نشاط در محیط شهری، ارتقاء کیفیت زندگی شهری، ساماندهی فضای شهر و ارتقاء کیفیت زیست محیطی شهر و روحیه مشارکت پذیری شهروندان (شهروند مشارکت پذیر و مسئول) عنوان کرد و گفت: شعار امسال «شهر پاک و تمیز و شهروند مسئول» است.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های استقبال از بهار «طرح حلقه مهربانی» است که از یک اسفندماه آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

صفری با بیان این که این طرح به طور مشترک با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان برگزار می شود، توضیح داد: در این طرح لوازم مازاد و قابل استفاده شهروندان از درب منازل جمع آوری و با مشارکت و همکاری کمیته امداد بین نیازمندان توزیع می شود.

وی گفت: اقلام مازاد خانواده ها که معمولاً خانواده ها آن را در انباری نگهداری کرده و از آن استفاده نمی کنند توسط شهرداری جمع آوری شده و به صورت هفتگی و یا پایان طرح در اختیار کمیته امداد قرار داده می شود تا بین نیازمندان توزیع کنند.

صفری تصریح کرد: از اهداف این طرح ترویج فرهنگ نیکوکاری، نوع دوستی و پرهیز از اسراف در جامعه، ارتقاء فرهنگی مشارکت اجتماعی شهروندان، رواج فرهنگی انفاق، افزایش اعتماد مدیریت شهری و غیره است.

وی اظهار کرد: اگر جنس و کالایی موارد جزئی نقص داشته باشد توسط کمیته امداد رفع نقص خواهد شد و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

صفری بیان کرد: شهروندان می توانند با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند و همکاران ما با هماهنگی با شخصی که تماس گرفته جهت مشخص کردن روز و زمان اخذ کالا از طریق دادن تلفن و کد مشخص به شهروندان جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی اقدام کرده و در زمان مشخص با خودروهای شهرداری و لباس فرم مراجعه می کنند و آن جنس را که ممکن است لباس، تلویزیون، کمد و تخت و غیره باشد، تحویل می گیرند و بعد از تحویل اقلام و تنظیم صورت جلسه آن را تحویل مسئولان امداد امام خمینی (ره) می دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار