مدیر کل زندان های گلستان گفت: در راستای اجرای دستور عفو رهبری، در گلستان تا اول اسفندماه ۹۷ تعداد هزار و ۲۵۷ نفر مشمول عفو رهبری شدند.

تاکنون ۱۲۵۷ زندانی استان گلستان مشمول عفو رهبری شدند

به گزارش گلستان 24 ؛به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های گلستان، علیرضا رضوانی اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر و ۲۲ بهمن ماه، بنا به پیشنهاد ریاست قوه قضاییه و عنایت مقام عظمای ولایت تعداد زیادی از مددجویان مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند.

وی افزود: با توجه به این که تعداد مددجویان در استان زیاد است و مراجع قضایی متعددی با زندان های استان کار می کنند، به تدریج روزانه شاهد افزایش مشمولان عفو مقام معظم رهبری در استان خواهیم بود.

رضوانی ادامه داد: در راستای اجرای دستور عفو رهبر معظم انقلاب در استان گلستان تا اول اسفندماه ۹۷ تعداد هزار و ۲۵۷ نفر مشمول عفو شدند که از این تعداد ۷۲۶ نفر آزاد و ۵۳۱ نفر هم مشمول تقلیل مجازات شدند.

وی در خصوص شرایط کسانی که مشمول این عفو می شوند، گفت: اولا اعمال عفو منوط به کسب رضایت از شاکی و یا جبران خسارت مدعی خصوصی است و ثانیا این که هر عنوان مجرمانه و محکومیتی مانند قاچاق مسلحانه مواد مخدر و اسلحه و مهمات، اسید پاشی، تجاوز به عنف، سرقت مسلحان یا مقرون به آزار، دایر کردن مراکز فساد و فحشا، اختلاس، ارتشا، کلاهبرداری، جعل اسکناس، پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی کشور، قاچاق مشروبات الکلی، قاچاق کالا و ارز سازمان یافته حرفه ای و عمده مشمول عفو نیست.

مدیر کل زندان های استان گلستان اظهار کرد: خواهش من از مردم استان گلستان و شکّات عزیز اینست که با توجه به این که این دستور تا ۱۵ اسفند ماه فرصت دارد، نسبت به رضایت اقدام کنند تا با رافت اسلامی به نوعی در جهت اعمال رضایت نسبت به مدد جویان اعم از رضایت مطلق یا مشروط را داشته باشند تا ما شاهد بازگشت شرافتمندانه مدد جویان در کنار خانواده باشیم و همگی در شادی چهلمین سالگرد نظام اسلامی شریک باشیم.

رضوانی بیان کرد: چون اکثریت زندانیان ما مرد هستند پس آزادی و اعمال عفو نسبت به مددجویان مرد بیشتر است، همچنین یک شرط به خصوصی که ما در اعمال عفو داریم زنهایی که سرپرست خانوار هستند به صورت خاص و ویژه و همچنین بیماریهای صعب العلاج و خاص مشمول عفو رهبری قرار می گیرند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار