ماموران حفاظت محیط زیست استان گلستان موفق به دستگیری شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی گلستان شدند.

 شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی گلستان دستگیر شدند

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، محیط‌بانان واحد محیط‌بانی تنگه‌گل 2 شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار گرازهای مسیر میان‌گذر پارک ملی گلستان کرده بودند را دستگیر کردند.

براساس گزارش‌های مردمی مبنی بر شکار گرازهای حاشیه پارک ملی گلستان، محیط‌بانان واحد محیط‌بانی تنگه‌گل منطقه مورد نظر را مورد پایش قرار دادند و در هنگام گشت و کنترل در جاده آسیایی به یک دستگاه پیکان وانت سفید رنگ با 2 نفر سرنشین مشکوک شده و اقدام به توقف خودر کردند و با رعایت قوانین و مقررات، خودرو را مورد بازرسی قرار داده که در بازرسی از خودرو متخلفان لاشه 2 رأس گراز کشف و ضبط شد.

متخلفان برای ادامه مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند. مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان گلستان و مأموران اجرایی پارک ملی گلستان به صورت شبانه‌روزی در حال پایش مناطق تحت مدیریت هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست‌محیطی مطابق با ضوابط و مقررات قانونی به شدت و بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهند کرد.

همچنین ماموران اجرایی پارک ملی گلستان، شکارچی یک راس گراز دیگر را نیز در منطقه قوش چشمه دستگیر کردند.

مأموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان در هنگام گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت، متوجه حضور چند شکارچی غیرمجاز به همراه سگ‌های شکاری شدند. محیطبان‌ها برای بررسی و اقدام قانونی به متخلفان دستور ایست داده که با تمرد آن‌ها روبرو شده و شکارچیان با تهدید اسلحه از محل متواری شدند و با هوشیاری ماموران� یکی از آن‌ها دستگیر شد.

در بازرسی� از متخلف دستگیر شده و جستجوی محل، لاشه یک رأس گراز، یک قبضه اسلحه دولول، 18 تیر فشنگ ساچمه‌ای و 7 تیر فشنگ چاپاره کشف و ضبط شد.

متهمان و پرونده آن‌ها برای رسیدگی و ادامه مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان گالیکش ارسال شد.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار