مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت: پروژه آب شیرین کن گمیشان با سرمایه‌گذاری حدود هشت تا ۱۰ میلیون یورو در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در حومه گمیشان در نظر گرفته شده است.

پروژه آب شیرین کن گمیشان باسرمایه‌گذاری ۱۰میلیون یوروانجام می شود

به گزارش گلستان 24 ؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان به اتفاق استاندار گلستان و چند تن از مسئولان استانی از تاسیسات آب شیرین کن شرکت مپنا در جزیره قشم بازدید کردند.

در سفر دوم ریاست جمهوری و هیات همراه به گلستان تفاهم‌نامه احداث پروژه آب‌ شیرین کن گمیشان در استان با هدف تولید ۱۰ هزار متر مکعبی آب شیرین و متناسب با ساختار محیط زیست روز دوشنبه ۲۴ دی ماه ۹۷ توسط معاون عمرانی استانداری گلستان و مدیرعامل بخش پروژه‌های سرمایه‌گذاری گروه مپنا در حضور رئیس‌جمهور امضاء شد از این رو بازدید مدیران ارشد استانی از تاسیسات آب شیرین کن شرکت مپنا هم با هدف بررسی فرایند اقدامات این شرکت انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان در خصوص استفاده از پروژه آب شیرین کن برای آبرسانی به روستاهای فاقد آب، اظهار کرد: به علت طولانی بودن خطوط انتقال مجتمع‎های آبرسانی، کمبود منابع آبی در برخی مناطق جنوبی استان و بالا بودن هزینه‎های انتقال آب، این شرکت اقدام به مطالعات امکان‎سنجی با هدف استفاده از آب‎های نامتعارف و شور کرده است.

به گفته بهزاد هرمزی، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در حال حاضر در پنج نقطه «خواجه‎نفس»، «سیمین‎شهر»، «هوتن» و «کرند» (فجر شش)، «الغدیر» و «شمال مراوه‎تپه» کار مطالعات و امکان سنجی پروژه آب شیرین کن را انجام داده است.

وی یادآور شد: احداث پروژه آب شیرین کن گمیشان، در راستای تحقق سیاست‌های کلان سند چشم‌انداز توسعه اقتصادی و اجتماعی و همچنین توسعه زیرساخت‌های استان گلستان انجام خواهد شد.

هرمزی بیان کرد: پروژه آب شیرین کن گمیشان با سرمایه‌گذاری حدود هشت تا ۱۰ میلیون یورو در زمینی به مساحت تقریبی ۲۰ هکتار در حومه شهرستان گمیشان انجام می شود.


انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار