جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌های استان گلستان به صورت ویدیو کنفرانس با فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان در دفتر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان برگزار شد.


جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌های استان گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان 24 ؛ جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌های استان گلستان با دستور کار تشریح آیین‌نامه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها، به صورت ویدیو کنفرانس با فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان در دفتر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان برگزار شد.

جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان های استان گلستان برگزار شد

در این جلسه سردار «علی ملک شاهکوهی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به تشریح آیین نامه شورای هماهنگی حفظ آثار شهرستان‌ها پرداخت و اظهار داشت: در این آیین‌نامه ساختاری تعریف شده که رئیس شورای شهرستان‌ها فرمانداران، دبیری این شورا با فرماندهان نواحی سپاه شهرستان است و دارای سه کمیته آموزش و اسناد دفاع مقدس، فرهنگی اجتماعی و رسانه ای و یادمان های شهدای گمنام دفاع مقدس است.

وی افزود: اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان علاوه بر اجرای برنامه‌های ابلاغی هر ساله خود، سه مولفه مهم تاریخ شفاهی رزمندگان استان، دانشنامه استانی دفاع مقدس و یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان را در دستور کار خود قرار داده است.

سردار ملک در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گلستان نیز گفت: این مرکز دارای سه ردیف بودجه از اعتبارات ملی، استانی و مردم و خیرین دارد که در بخش اعتبارات مردمی و خیرین کارگروه تشکیل دادیم تا بتوانیم از ظرفیت مردم و خیرین استان نیز استفاده کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان بیان داشت: دانشنامه استانی و تاریخ شفاهی رزمندگان هر شهرستان به خود همان شهرستان واگذار می شود و تدوین دانشنامه هر شهرستان و نقش آن در دفاع مقدس به شهرستان‌ها واگذار شده و کارگروه‌های تخصصی با حضور نخبگان و اساتید دانشگاه و پیشکسوتان دفاع مقدس در قالب اهل سنت، روحانیون، زنان و... تشکیل شده که امورات را پیگیری می‌کند.

وی در پایان از فرمانداران شهرستان ها خواست که ضمن مطالعه آیین نامه شهرستانی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس، فعالیت‌های خود را بر اساس آن انجام دهند و در هر فصل اردوی گزارش گیری نیز داشته باشند.

جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان های استان گلستان برگزار شد

جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان های استان گلستان برگزار شد

 انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار