معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: پروژه توسعه روستایی خشک کردن میوه با انرژی خورشیدی داشلی برون بهترین پروژه توسعه روستایی جهان معرفی شد.

پروژه خشک کردن میوه داشلی برون بهترین پروژه توسعه روستایی جهان شد

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از پایگاه خبری استانداری گلستان، عبدالقدیر کریمی اظهار کرد: از سوی متخصصان حوزه اقتصادی سازمان ملل، پروژه خشک کردن میوه با انرژی خورشیدی داشلی برون به عنوان بهترین پروژه توسعه روستایی در سال ۲۰۱۹ در جهان انتخاب شد.

وی همچنین یادآور شد: نخستین کشتگاه خورشیدی در منطقه مرزی گنبدکاووس که در امر خشک کردن میوه به صورت ارگانیک فعالیت دارد با سرمایه گذاری ۹۳ میلیارد ریال در روستای دوزالوم از توابع بخش مرزی داشلی برون فعال است.

کریمی افزود: مرحله اول این مجموعه که شامل کشتگاه خورشیدی و خشک کردن میوه‌ها است، ظرفیت تولید سالانه ۱۹۴ تن میوه خشک ارگانیگ را دارد که ۹۰ درصد آن صادر می‌شود.

وی گفت: درحال حاضر ۱۳۰ دستگاه خشک کن میوه خورشیدی نصب شده است که علاوه بر تولید میوه خشک از هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۳۰۰ تن میوه تر، برخی فرآورده‌های دیگر مانند سرکه سیب و انواع مرباهای ارگانیگ با استفاده از مواد نگهدارنده طبیعی از جمله عسل هم تولید می‌شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار