رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری گلستان از همکاری نکردن شهرداری های استان برای معرفی اموال در اختیار شهرداری ها خبر داد و گفت: تهیه نقشه utm دست متعرضان به منابع ملی را برای همیشه کوتاه می کند.

شهرداری های گلستان برای معرفی اموال در اختیار همکاری نمی کنند

به گزارش گلستان24 ؛ هادی هاشمیان صبح سه شنبه در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال تلاش کردیم کار اساسی و زیربنایی انجام دهیم و تکلیف منابع طبیعی را مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در مرحله شناسایی اموال در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان هستیم، افزود: بیشترین اموال در اختیار در دست منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و شهرداری هاست.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه شهرداری‌های استان برای معرفی اموال در اختیار شهرداری تمایلی نشان نمی‌دهند، ادامه داد: شناسایی اراضی ملی وظیفه دادگستری نبوده بلکه در حیطه وظیفه دستگاه‌های اجرایی بوده و دادگستری در راستای حقوق عامه و مدعی العموم بودن به آن ورود کرده است.

وی از خلع ید ۵۰ هکتار از اراضی ملی در ناهارخوران حد فاصل فرهنگ شهر تا سروش گرگان خبر داد و اضافه کرد: فنس کشی اراضی ملی در محور ناهارخوران از پل سیدمسعود آغاز شده و اراضی ملی پارک النگدره، شهرک تالار، شهرک پارادایز و زیارت تعیین تکلیف می‌شوند.

هاشمیان با این توضیح که از ابتدای سال اراضی ملی در زیارت، توشن، افراتخته علی آباد، قلعه حسن گرگان، شموشک، شصت کلاً، مینودشت و گالیکش از دست متعرضان خلع ید شده است.

رفع تصرف اراضی میانکاله و آشوراده

وی همچنین با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در سواحل توسط دادستان‌ها انجام شده است، گفت: در سه شهر ساحلی به دادستان‌ها اختیار داده شد بدون رسیدگی در محاکم حکم تخریب کومه های غیرمجاز ساخته شده برای صید و شکار را تخریب کنند.

هاشمیان از رفع تصرف حدود پنج هکتار از اراضی ساحلی استان در ۱۰ ماه اول سال خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش داریم تمام دستگاه‌های اجرایی استان را مجاب به استفاده از سیستم و نقشه utmکنیم چرا که با اجرای آن دست متعرضان برای همیشه و به ویژه شهرداری‌ها از اراضی ملی کوتاه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار