رئیس فن بازار ملی ایران گفت: «فن بازار» به دنبال توسعه بازار فناوری است.

«فن بازار» به دنبال توسعه بازار فناوری است

به گزارش گلستان24 ؛ اکبر قنبرپور بعدازظهر سه شنبه در آیین افتتاحیه فن بازار منطقه ای گلستان اظهار کرد: گلستان نوزدهمین استانی است که فن بازار منطقه ای در آن راه اندازی شده و پس از گلستان آذربایجان شرقی بیستمین استانی است که فن بازار در آن راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه فن بازار فناوری محلی برای مبادلات فناوری است، افزود: در واقع فن بازار یک بنگاه معاملات فناوری است که با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی وظیفه نزدیک کردن طرف های عرضه و تقاضا در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته را برعهده دارد.

قنبرپور ادامه داد: بازار فناوری در کشور چیزی است که طی این سال ها از آن غفلت کرده ایم و باید بیشتر به آن بپردازیم.

وی افزود: کشورهای همسایه ایران در حوزه فناوری ضعیف هستند و ما می توانیم از سال دوم راه اندازی فن بازار در گلستان فناوری های خود را به کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان معرفی کنیم و یا حتی دفتر نمایندگی تاسیس کنیم.

قنبرپور اظهار کرد: مرکز فن بازار ملی ایران به عنوان مرجع اطلاعات فناوری کشور با هدف رفع نیازهای اطلاعاتی افرادی که با مقوله تجاری سازی دانش فنی و مبادله آن سرو کار دارند و همچنین توسعه بازار فناوری از طریق تجاری سازی نوآوری های کشور تاسیس شده است.

وی گفت: شورای فن بازار منطقه ای را در گلستان با حضور دانشگاه ها، اتاق بازرگانی و… تشکیل می دهیم و اطلاعات لازم را در اختیار تجار قرار می دهیم.

قنبرپور مواجه عرضه و تقاضا را مهمترین هدف فن بازار عنوان کرد و گفت: فن بازار موظف است در هشت حوزه هوافضا، فناوری ارتباطات، فناوری هسته ای، نانو، نفت و گاز، زیست محیطی به فعالیت بپردازد.

وی افزود: در حال حاضر فن بازار ملی ۱۱ هزار و ۵۳۲ نفر و سه هزار و ۹۶۴ شرکت عضو این فن بازار هستند و ۱۳ هزار و ۵۷۲ محصول های‎تک‎ در کشور تولید می شود.

قنبرپور با بیان اینکه توسعه بازار یکی از ماموریت های اصلی ما است، افزود: ۴۵ پروژه با سرمایه‎گذاری ۱۵۱ میلیارد تومان در مراکز فن بازار کشور راه اندازی شده است.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار