رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان گفت: در ۱۵ روز اخیر بیش از ۱۰۰ تن مرغ با قیمت تنظیم بازار به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در استان گلستان توزیع شد.

 ۱۰۰ تن مرغ با هدف جبران کمبود بازار در استان گلستان توزیع شد

به گزارش گلستان 24 ؛حسینقلی قوانلو در مراسم افتتاح نمایشگاه فروش بهاره در این شهرستان اظهارداشت: استان گلستان در تامین مرغ مصرفی مردم مشکلی ندارد و توزیع مرغ به قیمت تنظیم بازار تا تثبیت قیمت مرغ ادامه دارد.بخشی از کمبودهایی که برای توزیع مرغ احساس می‌شود ناشی از مشکل روانی کمبود نیازهای اساسی مردم و خرید بیش از حد مصرف آنها است.

وی افزود: البته بخشی از مصرف بالای مرغ در بین مردم به علت افزایش قیمت گوشت قرمز و جایگزین کردن مرغ به جای گوشت قرمز است، اما در مجموع به علت بحث روانی خرید مردم بیش از مصرف آنها است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان درباره توزیع کالاهای اساسی بیان داشت: یک‌هزار تن شکر با قیمت تنظیم بازار در استان توزیع شده و کالاهای دیگر مانند قند، و شکر به کارخانجات برای تبدیل به قند تحویل شده و تا روزهای آینده توزیع می‌شود. روغن مایع و جامد نیز به تولیدکنندگان استان اعلام به توزیع به قیمت تنظیم بازار شده و در مورد تامین و توزیع کالاهای اساسی هیچ مشکلی در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه فروش بهاره در گنبدکاووس ادامه داد: نمایشگاه فروش بهاره در هفته گذشته در گرگان افتتاح شد و امروز به پایان می رسد و در گنبدکاووس امروز افتتاح و تا 23 اسفند برپا است. در این نمایشگاه‌ها تلاش شده تا قیمت‌ها 10 تا 20 درصد پایین‌تر از قیمت بازار عرضه شود.

قوانلو گفت: علاوه بر غرفه‌های مختلف در این نمایشگاه‌ها،غرفه‌ای به عنوان نظارت در نمایشگاه برپا است که کمیته‌ای مشترک بر قیمت کالاها، بهداشت موادغذایی و استاندارد کالاها نظارت دارند.

برپایی نمایشگاه فروش بهاره در 120 غرفه در گنبدکاووس

خلیل رجبلی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس اظهارداشت: در این نمایشگاه 120 غرفه کالاهای مورد نیاز ایام عید مانند پوشاک، آجیل و شیرینی، کیف و کفش، صنایع دستی، خوراکی، لوازم بهداشتی و آرایشی و دیگر اقلام مورد نیاز با 15 تا 20 درصد پایین تر از قیمت بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: روزانه یک تا 2 تن مرغ با قیمت تنظیم بازار در نمایشگاه و شهرستان توزیع می شود. علاوه بر آن در این نمایشگاه شکر به قیمت 3 هزارو 700 تومان،تخم مرغ 6 هزارو 500 تومان،برنج دولتی به قیمت 5 هزارو 900 تومان توزیع می شود.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت گنبدکاووس بیان داشت: توزیع رب دلند به قیمت 12 هزار تومان از فردا تا پایان روز نمایشگاه در این مکان عرضه می شود. لبینات نیز پایین تر از قیمت بازار در این نمایشگاه عرضه می شود و مردم می توانند مایحتاج خود را در این نمایشگاه تهیه کنند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از امروز تا 23 اسفند ماه از ساعت 10 صبح تا 22 شب در خیابان دستجردی، پشت اداره گاز، انبار غله دایر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار