رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان گفت: از ابتدای امسال ۵ هزار مشاوره حقوقی رایگان به مردم ارائه شد و افزون براین ۶۴۰ پرونده تسخیری نیز بدون دریافت حتی یک ریال از سوی وکلای دادگستری استان به سرانجام رسید.

 ۵ هزار مشاوره حقوقی رایگان به مردم استان گلستان ارائه شد

به گزارش گلستان 24 ؛ رضا سلیمانی در جشن استقلال کانون وکلای دادگستری و سیزدهیمن دوره تحلیف کارآموختگان وکالت گلستان اظهارداشت: از اینکه معاونت حقوقی رئیس جمهور به یک فرد حقوقدان سپرده شده است، جای قدردانی دارد. به هیچ وجه معنا ندارد که بالاترین پست حقوقی دولتی به فردی غیرحقوقدان سپرده شود.

وی افزود: وکالت و دفاع از حق مردم، کار آسانی نیست و مسئولیتی خطیر برعهده وکلا قرار دارد. همه وکلا باید بدانند که اگر اشتباهی داشته باشند، این موضوع به پای همه نوشته می‌شود. برای همین باید به طور مستمر خود را به روز نگه دارند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان خاطرنشان کرد: اگر یک وکیل در دادگاه شکست بخورد، چندان اهمیتی ندارد اما وکیل نباید در دادگاه اخلاق و عدالت شکست بخورد.

وی ادامه داد: ما در علم حقوق بالاترین جایگاه را برای مقنن قائل هستیم و معتقدیم که کانون وکلا پشتیبان قوه قضائیه بوده و هستند. در استان گلستان کانون وکلا بیشترین همکاری را با دادگستری دارد.

سلیمانی بیان داشت: سیاست مقنن درباره قوه قضائیه سبب بروز مشکلات برای کانون وکلا شده است. در یکی دو سال اخیر تعدادی از قضات بسیار خوب استان پس از 30 سال خدمت، بازنشسته شده‌اند که فقدان آنان مردم را متضرر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه براساس اصل 29 قانون اساسی، همه مردم حق برخورداری از تأمین اجتماعی را دارند، گفت: وکلای دادگستری از هیچ خدمت و حمایت عمومی برخوردار نیستند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان افزود: در سال‌های اخیر وکلای تسخیری حتی یک ریال برای حق‌الوکاله دریافت نکردند و همه خدمات وکلای ما رایگان بوده است.

وی بیان داشت: از ابتدای امسال 5 هزار مشاوره حقوقی رایگان به مردم ارائه شد و افزون براین 640 پرونده تسخیری نیز بدون دریافت حتی یک ریال از سوی وکلای دادگستری استان به سرانجام رسید.

سلیمانی گفت: طبق قانون باید از مالیاتی که وکلا پرداخت می‌کنند، بخشی از آن به کانون وکلا پرداخت شود که تاکنون یک ریال به این کانون داده نشده است.

وی با انتقاد از هدیه دادن پرونده وکالت به استادان دانشگاه اظهارداشت: کانون وکلا اشتغال مستمر و پایدار ایجاد می‌کند اما انتظار داریم سیاست غلط هدیه دادن پروانه وکالت برچیده شود. در همین استان سال گذشته حدود 20 وکیل پروانه وکالت خود را عودت دادند؛ چون نمی‌توانند کار کنند.

سلیمانی درباره موسسه‌های مشاوره حقوقی نیز بیان داشت: از قوه قضائیه انتظار داریم که به این موسسه‌ها 3 ماه فرصت دهند که پروانه مشاوره حقوقی از کانون وکلا دریافت کنند تا در صورتی که موفق به دریافت این پروانه نشدند، تعطیل شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار