رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در سفر نخست رئیس جمهور و هیئت دولت به استان گلستان ۶۳۱ میلیارد تومان مصوب شده بود که تاکنون ۷۵۴ میلیارد تومان پرداخت شده که ۱۱۹ درصد افزایش داشته است.

 ۷۵۴ میلیارد تومان در استان گلستان سرمایه‌گذاری شده است

به گزارش گلستان 24 ؛ محمود واعظی امشب در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان با اشاره به اهمیت توجه به موضوع گردشگری در استان اظهار داشت: اگر بستر برای توسعه گردشگری در استان گلستان مهیا شود گردشگران داخلی و خارجی به این استان سفر خواهند کرد.

وی افزود: تعهد سفر رئیس جمهور در سفر قبلی 631 میلیارد تومان بوده که تاکنون 754 میلیارد تومان پرداخت شده و قرار است 85 میلیارد تومان دیگر هم تخصیص یابد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور در استان گلستان 71 پروژه تکمیل شده، 5 پروژه بالای 90 درصد، 32 پروژه بین 60 تا 90 درصد و تنها یک پروژه انجام نشده است.

واعظی تصریح کرد: از سال 88 تا 91 سالانه 204 میلیارد تومان بودجه تخصیص می‌یافت اما از سال 92 تا 97 سالانه 475 میلیارد تومان به استان گلستان تخصیص یافته است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه پروژه راه آهن گرگان - مشهد پیگیری می‌شود گفت: استاندار گلستان سفری به ترکمنستان دارد تا مشکلات راه آهن اینچه‌برون را برطرف کند.

واعظی افزود: باید به وزرا و مسئولان فشار بیاوریم تا بخشی از اختیارات خود را به استان‌ها دهند و این در دستور کار ما قرار دارد که تفویض اختیار استانی انجام دهیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مشکلات توزیع و نظارت نهاده‌های دامی گفت: این مشکلات در بسیاری از واردات وجود دارد و خودمان هم باید رعایت کنیم، ما در شرایط سخت اقلام مورد نظر مردم را با ارز دولتی عرضه می‌کنیم.

وی کرد: اگر از کارآفرینان کشور حمایت جدی کنیم نتیجه آن رونق اقتصادی و اشتغال خواهد بود تا در این شرایط سخت وضعیت بهتری داشته باشیم.

وی افزود: نوع نگاه دولت به هر استان باید برگرفته از نظرات مدیران و مردم آن استان باشد، ارتباط نزدیک میان اتاق‌های بازرگانی و دولت به ما جهت می‌دهد تا با شرایط اقتصادی کشور چگونه برخورد کنیم.

واعظی افزود: ما در مقابل تحریم ایستادگی می‌کنیم و این ایستادگی را مردم و مسئولان انجام می‌دهند، شرایط به وجود آمده خواست ما نبوده اما دفاع از منابع و امنیت کشور خواست همه است.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: انتظار دولت از کارآفرینان نباید بیش از حد باشد و انتظار کارآفرینان از دولت هم باید در حد توان دولت باشد.

وی یادآور شد: دولت در حال کنترل کردن لحظه‌ای قیمت‌ها است و باید بتوانیم در کنار محدودیت‌ها از مزیت‌ها هم بهره ببریم.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار