مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از پرداخت ۱۸ میلیون تومان وام بلاعوض برای تأمین مسکن معلولان روستایی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶۱ خانوار در گلستان از این سهمیه استفاده کرده اند.

پرداخت ۱۸ میلیون تومان وام بلاعوض برای تأمین مسکن معلولان روستایی

به گزارش گلستان 24 ؛ محمدتقی زمانی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تفاهمنامه ای بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بهزیستی گلستان داشتیم که در آن خانوارهای روستایی که دارای دو عضو معلول هستند از کمک بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی که برای قبل از سال ۹۲ است، استفاده کنند.

وی افزود: سهمیه اولیه استان تعداد ۲۳ واحد مسکونی بود که طی بررسی و بازدیدهای میدانی و مراجعات موفق به شناسایی ۴۳ واحد مسکونی روستایی مقاوم نیمه تمام شدیم و سهمیه متمم گرفتیم.

زمانی نژاد بیان کرد: با تخصیص اعتبار کمک بلاعوض به مبلغ دو هزار و ۳۶ میلیون ریال، ۳۷ واحد مسکونی تکمیل و به بهره برداری رسید و ۶ واحد باقیمانده هم تا پایان سال تکمیل می شود.

وی توضیح داد: بنیاد مسکن استان موفق شد در زمینه تکمیل و به بهره برداری رسانیدن این واحدهای مسکونی روستایی خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول در جمع ۳۱ استان کشور رتبه (نخست) جذب اعتبارات مذکور را کسب کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان واحدهای مسکونی روستایی نیمه تمام بهره مند از تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به مبالغ ۱۲۵ میلیون ریال و کمتر مشمول این طرح هستند.

زمانی نژاد افزود: ما هرسال تسهیلات مقاوم سازی را به صورت قرض الحسنه و به مبلغ ۲۵ میلیون تومان پرداخت می کنیم، خانوارهای دو معلول روستایی در صورتی که از تسهیلات مسکن روستایی استفاده نکرده باشند و فاقد مسکن باشند با مراجعه به بنیاد مسکن، از نقشه مهندسی رایگان، تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی و علاوه بر آن ۱۸ میلیون تومان هم کمک بلاعوض بهره مند خواهند شد و از پرداخت حق انشعاب و عوارض هم معاف هستند.

وی گفت: این طرح از سال ۹۴ شروع شد و ما ۱۹۶ سهمیه داشتیم که حدود ۱۶۱ واحد آن پرداخت شده است. حدود ۳۵ سهمیه هنوز جذب نشده که تعدادی به از آن ها به بانک معرفی شده و ۳۰ خانوار دیگر هم می توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار