مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با اشاره به ایجاد ظرفیت اقامت شبانه ۱۰۰ هزار مسافر و گردشگر در استان برای نوروز ۹۸ گفت: استان گلستان با بیش از ۸۵۰ اثر تاریخی و بیش از ۲۰۰ جاذبه گردشگری طبیعی یکی از استان‌های مقصد گردشگری است.

 ظرفیت اقامت مسافران نوروزی در استان گلستان به ۱۰۰ هزار نفر رسید

به گزارش گلستان 24 ؛ابراهیم کریمی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی گلستان برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی اظهار داشت: ستاد خدمات سفرهای نوروزی با همکاری دستگاه‌های مختلف در استان شکل گرفته و تاکنون نیز جلسه‌های متعددی را برگزار کرده است.

وی افزود: کمیته‌های 11گانه ذیل ستاداجرایی خدمات سفر به ریاست دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در استان تشکیل شده است. با اقدامات انجام شده، پیش‌بینی می‌کنیم امسال گلستان میزبان شایسته‌ای برای مسافران و گردشگران نوروزی باشد.

دبیرستاد اجرایی خدمات سفر استان ادامه داد: در نوروز سال 97 بیش از یک میلیون و 600 هزار مسافر و گردشگر به استان سفر کردند که این تعداد نسبت به نوروز قبل 65 درصد افزایش یافت. همچنین بازدید از اماکن تفریحی و تاریخی استان نیز با رشد 87 درصدی به 11 میلیون و 178 هزار و 922 نفر افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت‌های اقامتی در استان گفت: برای نوروز سال 98 ظرفیت اقامت 100 هزار نفر گردشگر و مسافر در استان ایجاد شده که شامل هتل، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، پانسیون‌ها و غیره است.

کریمی ادامه داد: در حوزه نظارتی نیز دستگاه‌های مرتبط گشت‌های ویژه در ایام نوروز خواهند داشت و در حوزه امدادی نیز تعداد پایگاه‌های هلال احمر، اورژانس، پلیس راه و راهور نیز افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به ایجاد 150 واحد بوم‌گردی در استان در نوروز سال 98 شاهد حضور پرشمار گردشگران و مسافران در روستاهای استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بیان داشت: استان گلستان با داشتن حدود 850 اثر تاریخی ثبت ملی شده و بیش از 200 جاذبه گردشگری طبیعی، یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار