امام جمعه گرگان با بیان اینکه گرانی موجب کوچک شدن سفره های مردم در آستانه سال نو شده است، اظهار کرد: خیریه های خود جوش مردمی و مسئولان باید پای کار بیایند تا مشکلات مردم حل شود.

گرانی، سفره های مردم را در آستانه سال نو کوچک کرده است

به گزارش گلستان 24 ؛آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی گرگان اظهار کرد: اعطای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سردار رشید، مدیر و مدبر اسلام نشان می دهد اسلام و اولیای دین از کسانی که در راه خدا و اسلام اهل ایثار و جهاد هستند قدردانی می کند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی انسانی است که جان خود را کف دست گرفته و وارد میدان های نبرد می شود و به کشور های زیادی در منطقه از جمله عراق و سوریه کمک کرده است، ادامه داد: نشان ذوالفقار یک نشان معنوی است.

امام جمعه گرگان با اشاره به دیدار رهبری با اعضای خبرگان رهبری گفت: امروز روزی نیست که ما یقه هم را بگیریم، جناح ها و گروه های سیاسی باید درک کنند که نباید این کار را کنیم دشمن این را می خواهد تا ما به جان هم بیفتیم به جای آن باید در مقابل دشمن با هم همدل باشیم.

استقلال کشور در مقطع حساسی قرار گرفته است

وی ادامه داد: امروز کشور ما، حیثیت ما و استقلال ما در مقطع حساس داخلی قرار گرفته و باید متوجه باشیم تا با هم درگیری نداشته باشیم.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت اظهار کرد: ۲۹ اسفند روزی است که صنعت نفت ما از دست انگلیسی ها خارج شد و در اختیار خود کشور قرار گرفت و دشمن با راه اندازی کودتای ۲۸ مرداد دولت را سرنگون کرد تا تا نتوانیم نفت را به‎عنوان سرمایه خود مدیریت کنیم ولی حالا تمام داشته های کشور در اختیار ما قرار دارد.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: در برخی معاهدات بین‌المللی مانند FATF اختلاف نظراتی وجود دارد که طبیعی است و در همه کشورهای دنیا هم وجود دارد اما نباید اجازه دهیم این اختلاف نظرها افراد موافق و مخالف را رو در روی هم قرار دهد.

آیت الله نورمفیدی گفت: گرانی و مشکلات جامعه موجب شده سفره های مردم در آستانه سال نو کوچکتر شود و این موضوع قابل انکار نیست چراکه هر روز قیمت ها در حال نوسان است.

وی افزود: همه مسئولان جامعه از مجلس شورای اسلامی گرفته تا قوه قضاییه و… باید دست به دست هم دهند تا مشکلات مردم حل شود.

امام جمعه گرگان گفت: شرایط فعلی جامعه به گونه ای است که خیریه های خودجوش مردمی باید دست به کار شوند و با شناسایی افراد بی بضاعت به آنها کمک کنند.

وی ادامه داد: خداوند افرادی که به مردم کمک می کنند دوست دارد، دو عامل موجب نزدیکی انسان به خدا می شود یکی عمل تقوا و دیگری عمل احسان در رابطه با مردم است.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: روز ۱۳ رجب مصادف با ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) و روزی است که معتکفان به ملاقات با خداوند می‌روند و به خداوند متصل می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار