مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون گزار وناظر برکار های دولت،باید پاسخگوی وضع پیش آمده در کشور باشد.

نقش نمایندگان استان در مجلس چیست؟/مردم از نمایندگان خود توضیح می خواهند

به گزارش گلستان24؛در چند ماه اخیر فشار های اقتصادی به مردم چند برابر شده و می توان گفت درصد بالایی از مردم در زندگی های خود دچار مشکل شده اند، چرا که درآمد ماهانه آنها با تورم فعلی ناسازگار است و مردم نمی توانند مانند گذشته امرار معاش کنند.

البته تورم و گرانی درچند سال اخیر رو به افزایش بوده ولی نه به گونه ای که جامعه را به یکباره دچار شوک کند؛ولی در حال حاضر هر روز قیمت ها نه یک برابر بلکه چند برابر در برخی از اجناس افزایش پیدا میکند و حتی با پایین آمدن نرخ ارز و حتی طلا این اجناس قصد کاهش قیمت را ندارند.

دشمن که از از اول انقلاب تاکنون کشور را مورد تحریم و فشار قرار داده است،به علت کینه ودشمنی زیاد خود با مردم ایران علی رغم اینکه دولت مذاکراتی را با غرب انجام داد و مجبور به دادن امتیازات زیادی به غرب شد،بازهم کشور را مورد شدید ترین تحریم ها قرار داده چرا که آنها در نظر دارند همانندکشور های همسایه، ایران را به مستعمره خود در خاورمیانه تبدیل کنند.

طبق نظر کارشناسان و برخی از مسئولین تحریم ها تنها 30 درصد از مشکلات اقتصادی ما را به وجود آورده و دیگر مشکلات به وجود آمده در کشور ناشی از عدم مدیریت و سیاست های غلط اقتصادی می باشد.

در این بین دولت به عنوان قوه اجرایی کشور که تمامی ظرفیت های اقتصادی و مدیریتی کشور را در دست دارد باید فکری به حال اوضاع داخلی کشور بکند و نگذارد مایحتاج زندگی مردم همانند نرخ ارز هر روز بالا و پایین برود.

اما همانگونه که شاهد هستیم در سیستم مدیریتی دولت بعضا تنها شاهد جابجایی برخی از مدیرانیم و در این مدت 6 ماهه تاکنون اتفاق خاصی در  مدیریت اوضاع فعلی کشور اتفاق نیافتده است.

مردم استان گلستان نیز از وجود این اتقافات ناگوار اقتصادی در امان نبوده اند و از نمایندگان خود پاسخ می خواهند، مردم حوزه های انتخابیه در نظر دارند که نمایندگان با فشار بر روی دولت و مسئولین اجرایی کشور یا حداقل مسئولین استانی را وادار به حل هرچه زودتر مشکلات مردم بکنند چرا که در گذشته این هجم از دگرگونی در وضعیت اقتصادی مردم سابقه نداشته است.

همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) فرموده بود« مجلس در راس امور است»؛ و جنبه ی نظارتی و راهبردی دارد و باید پاسخگوی مشکلات پیش آمده باشد.

نمایندگان استان اگر هم که تاکنون تذکرات و فشار هایی را به مسئولین مربوط داده اند و پاسخی نگرفته اند،می تواند از اختیارات خود جهت استیضاح این مسئولین استفاده کنند و حتی در صورت لزوم قدرت این را دارند که تا با دیگر نمایندگان به عدم کفایت رئیس جمهور رای دهند.

مردم استان گلستان حداقل از نمایندگان خود می خواهند که پاسخی برای مشکلات فعلی داشته باشند و بیایند هفتگی به مردم گزارش دهند که برای گرفتن حق شهروندان حوزه انتخابیه خود و رفع مشکلات آنها چه کرده اند؟

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار